(2022-07-13) Adamczyk, Marta; Olsztyn, Robert; Zupok, Sebastian
Współcześnie dąży się do przedefiniowania celów działalności przedsiębiorstwa, a także sposobu szacowania wpływu różnorodnych działań organizacji i dostosowania do wymagań przyszłości. Działania te mają w efekcie końcowym doprowadzić do sytuacji, w której wiodącym pragmatycznym oraz zorientowanym na przyszłość celem działań przedsiębiorstwa będzie maksymalizacja jego wartości. Przetrwanie przedsiębiorstwa, osiąganie wzrostu oraz zysku, maksymalizowanie jego wartości są jedynie możliwe pod warunkiem ukierunkowania na budowę wartości klienta – nabywcy i konsumenta. Zatem podstawowym warunkiem tworzenia wartości dla właścicieli jest satysfakcjonowanie i zatrzymanie rentownych klientów. W opracowaniu scharakteryzowano rynek DIY w Polsce oraz zaprezentowano wyniki badań zachowań nabywczych konsumentów. Zaprezentowano także wyniki badań własnych. Objęto nimi odbiorców wartości.