Prace dyplomowe / Diploma Theses
Stały URI zbioru
Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe / Diploma Theses wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 9155
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Gwarantowana Lokata Inwestycyjna. Instrument inwestycyjny wykorzystujący opcje azjatyckie(2000) Tyksiński Rafał; Kobak, PiotrW obecnym czasie coraz więcej inwestorów oraz osób prywatnych jest zainteresowanych lokowaniem wolnych środków pieniężnych w różnego rodzaju instrumenty finansowe. Różnego rodzaju inwestycje związane są z różnym ryzykiem jak i stopą zwrotu. W przypadku inwestycji w akcje lub opcje mamy do czynienia z potencjalnie dużą możliwością zysku, ale również ryzyko, że stracimy jest dość duże. Drugą możliwością jest terminowa lokata bankowa lub zakup obligacji skarbowych. W tym przypadku ryzyko jest wyeliminowane zupełnie, ale również zwrot jest stosunkowo niewielki. Inną możliwością jest zakup jednostek uczestnictwa w funduszu powierniczym. W tym wypadku ryzyko jest w pewnym stopniu ograniczone, ale zysk z tej inwestycji jest też ograniczony ze względu na duże koszty związane z prowadzeniem funduszu. Ponadto nie wiemy dokładnie jak inwestowane są nasze pieniądze. Na świecie oferowane są instrumenty, które pozwalają ograniczyć ryzyko i dają możliwość dużych zwrotów. Przykładem może być angielski Bank Barclays, który oferował Gwarantowane Bony Oszczędnościowe. Zwrot z Bonów uzależniony był od zmian indeksu FT-SE 100, a zwrot zainwestowanych kwoty był zagwarantowany nawet w przypadku spadku wartości indeksu. Celem niniejszej pracy jest dostosowanie takiego instrumentu do warunków polskiego rynku i analiza jego rentowności i atrakcyjności. Instrument ten oparty będzie na opcjach azjatyckich. Jak już wcześniej wspomniałem opcje postrzegane były zawsze jako instrument spekulacyjny, na którym możemy bardzo dużo zarobić jak i stracić. Następnie, w drugiej kolejności doceniono opcje jako instrument pozwalający zabezpieczyć przyszłe przepływy pieniężne przedsiębiorstwa przed zmianami na rynku, np. ryzyko zmiany kursu walutowego, stopy procentowej lub ceny akcji. W niniejszym opracowaniu zaprezentuję możliwość wykorzystania opcji jako instrumentu inwestycyjnego.Pozycja Rola polityki promocji w procesie komunikacji przdsiębiorstwa z rynkiem(2000) Lijana Agnieszka; Malczak, JanDziałania promocyjne są szczególnie ważne dla nowo powstałych hipermarketów, które nie są w ogóle na rynku znane i powinny za pomocą działań promocyjnych tworzyć pozytywne wyobrażenie o swych produktach. Firmy te powinny więc uwzględniać różne czynniki, decydując o intensywności, zakresie i wykorzystywanych formach promocji. Celem niniejszej pracy jest charakterystyka i ocena roli działań promocyjnych wykorzystywanych w hipermarkecie Real w Nowym Sączu, oraz przedstawienie efektów zastosowanych przez hipermarket działań promocyjnych.Pozycja Analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A(2000) Sobków Paweł; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A. Opisano istotę i motywy fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz analizę kandydata do nabycia wraz z analizą strategiczną i analizą zdolności kandydata do generowania zysku. Przedstawiono analizę opłacalności nabycia, maksymalizację wartości przedsiębiorstwa, kryteria opłacalności nabycia oraz kluczowe elementy wyceny przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano Bank Handlowy w Warszawie S.A. i BRE Bank S.A. Opisano genezę połączenia obydwu banków, korzyści z tego wynikające oraz warunki połączenia. Zaprezentowano wybrane prognozy nowopowstałego Banku Handlowego dotyczące m.in. zysku netto, oszczędności kosztów, zmianie stosunku zysku do wariantu działalności samodzielnej, porównano kursy rynkowe akcji oraz opisano przyczyny zawieszenia fuzji obu banków.Pozycja Diagnoza kultury organizacyjnej firmy GFK Polonia pod kątem jej oddziaływania na efektywność pracy menedżerów(2000) Kozielec Anna; Mesjasz, CzesławCelem pracy jest diagnoza kultury organizacyjnej firmy GFK Polonia pod kątem jej oddziaływania na efektywność pracy menedżerów. Przedstawiono znaczenie kultury organizacyjnej w zarządzaniu oraz wskazano wpływ kultury organizacyjnej na działania menedżera. Dokonano identyfikacji kultury organizacyjnej firmy GfK Polonia oraz opisano oddziaływanie kultury organizacyjnej firmy GfK Polonia na pracę menedżerówPozycja Rada Bezpieczeństwa ONZ jako organ stojący na straży pokoju i bezpieczeństwa(2000) Pach Anna; Dynia, ElżbietaW roku 1945 utworzono Organizację Narodów Zjednoczonych. Karta Narodów Zjednoczonych z 26.VI.1945 r. zawierała imperatywne normy, które do dziś stanowią podstawę międzynarodowego porządku prawnego. Podstawowym celem Organizacji jest ochrona przyszłych pokoleń od klęsk wojny oraz stworzenie warunków umożliwiających utrzymanie sprawiedliwości, poszanowania zobowiązań wynikających z umów oraz innych źródeł prawa międzynarodowego. Praca niniejsza ma na celu ukazanie działalności jednego z organów Organizacji Narodów Zjednoczonych, którym jest Rada Bezpieczeństwa. W pracy zawarto ponadto propozycje reform, zarówno samej Organizacji, jak i Rady Bezpieczeństwa.Pozycja Fuzje i przejęcia jako sposób kreowania przewagi konkurencyjnej w sektorze bankowym, na przykładzie Grupy Pekao S.A.(2000) Łaskawski Marcin; Piekarz, HalinaW ostatnich latach tematyka fuzji i przejęć, tak popularna w krajach rozwiniętych już od lat, zawitała na dobre do naszego systemu gospodarczego. Dzisiaj integracje przedsiębiorstw nie są już ograniczone ramami państwowymi. Stały się natomiast elementem szybko postępującego procesu globalizacji sektorów i gospodarek. Obecnie konkurencja nabiera coraz bardziej globalnego charakteru, dlatego też, firmy chcące utrzymywać i zwiększać przewagę konkurencyjna, są zmuszone do konkurowania ze sobą nie tylko na rynkach krajowych, ale także rynkach międzynarodowych. Następstwem tej tendencji jest wzrost przejęć o skali międzynarodowej, oraz przyspieszenie restrukturyzacji organizacyjnych przedsiębiorstw. Jednakże w życiu nigdy nie ma rozwiązań bardzo prostych. Przejęcia i fuzje o skali międzynarodowej niosą za sobą znacznie większe ryzyko i dalece bardziej posunięty stopień komplikacji i zawiłości. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie głównych sił będących motorem przemian własnościowych w polskim sektorze bankowym, oraz analizę strategii jednego z największych polskich banków – banku PKO S.A.Pozycja Wpływ lidera na efektywność marketingową na przykładzie firmy PHU Wiśniowski(2000) Wolak Jan; Klisiński, JanuszCelem pracy jest analiza wpływu lidera na efektywność marketingową na przykładzie firmy PHU Wiśniowski. Przedstawiono genezę powstania i rozwoju marketingu jako filozofii istnienia, scharakteryzowano inne koncepcje działalności rynkowej oraz przedstawiono wpływ lidera firmy na możliwość wprowadzenia orientacji marketingowej w przedsiębiorstwie. Ukazano wpływ lidera na kształtowanie misji przedsiębiorstwa a także poruszono problem wyznaczenia strategii marketingowej i wykorzystania tzw. marketingu-mix. Omówiono aspekty związane ze źródłami władzy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono dotychczasową sytuację w firmie „Wiśniowski” oraz dokonano analizy występowania cech charakterystycznych dla osobowości lidera wśród kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla. Przedstawiono reorganizację działu sprzedaży jako odzwierciedlenie rzeczywistego wpływu liderów o orientacji marketingowej na praktyczne działania podejmowane przez przedsiębiorstwo.Pozycja Istota i znaczenie strategicznego planowania marketingowego w turystyce na przykładzie Biura Podróży "ALIWA"(2000) Kustwan Alicja; Rawski, MarekCelem jest zanalizowanie i przedstawienie problemu marketingu i jego profilu strategicznego na przykładzie biura podróży „ALIWA” w Nowym Targu. Przedstawiono pojęcie, istotę i znaczenie strategii w marketingu. Zaprezentowano działalność biura podróży „ALIWA” i jego pozycję na rynku turystycznym, cele działania, sytuację finansową, otoczenie biura, konkurencję oraz klientów. Omówiono stosowaną dotychczas działalność marketingową, elementy, taktyki i sposoby wdrażania planu marketingowego, strategię działania i kontrolę marketingową. Dokonano oceny dotychczasowej strategii i działalności przy pomocy analizy SWOT.Pozycja Analiza efektywności rynku papierów wartościowych w Polsce(2000) Czopek Dawid; Dzieża, JerzyCelem pracy jest analiza efektywności rynku papierów wartościowych w Polsce. Przedstawiono teoretyczne założenia efektywności rynku oraz dokonano weryfikacji modelu CAPM dla dziesięciu spółek w warunkach GPW w Warszawie. Dokonano weryfikacji modelu CAPM w oparciu o portfele spółek oraz perspektywę czasową. Podjęto próbę tworzenia portfeli dających ponadprzeciętne zyski.Pozycja Metody oceny i źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach(2000) Śreniawski Zbigniew; Wdowiak, WojciechCelem pracy jest prezentacja metod oceny i źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach. Zaprezentowano pojęcie zakupów inwestycyjnych w świetle przepisów podatkowych i rachunkowości. Przedstawiono sposoby ewidencji inwestycji zarówno w firmach prowadzących księgowość uproszczoną, jak i dużych jednostkach prowadzących księgi handlowe. Omówiono zagadnienia związane z podatkiem od towarów i usług w aspekcie inwestycji. Przedstawiono sposoby opracowania planów inwestycyjnych oraz strukturę zakupów inwestycyjnych. Zaprezentowano źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach. Dokonano analizy porównawczej poszczególnych źródeł finansowania oraz przedstawiono metody oceny przedsięwzięć inwestycyjnych.Pozycja Status uchodźcy w świetle prawa międzynarodowego i prawa polskiego(2000) Lewek Anna; Dynia, ElżbietaOd zarania dziejów ludzie przemieszczali się w różne miejsca na Ziemi, uciekając przed przemocą, wojnami, szukając schronienia, a przede wszystkim traktowania na równi z poszanowaniem praw godności człowieka. Pod koniec XX wieku problemy te nabrały szczególnego wymiaru jako że, wskutek eskalacji różnych konfliktów, zwiększyła się liczba uchodźców na świecie. Na początku lat dziewięćdziesiątych problem uchodźstwa dość szczególnie dotknął Polskę. Wcześniej, wskutek sytuacji politycznej jaka panowała w naszym państwie, nie była ona krajem, który przyjmował zbyt wielu uchodźców. W związku ze zmienionymi uwarunkowaniami politycznymi w 1991 Polska stała się stroną Konwencji o statusie uchodźców z 1951r. W roku 1997 sformułowano nową ustawę o cudzoziemcach regulującą przede wszystkim kwestię nabywania statusu uchodźcy w naszym kraju. Celem niniejszej pracy jest scharakteryzowanie sytuacji uchodźcy w świetle prawa międzynarodowego jak i prawa polskiego.Pozycja Gospodarcze i społeczne funkcje podatków w polskim prawie podatkowym(2000) Główczyk Wioletta; Mendys, KazimieraNiniejsza praca poświęcona jest analizie podatków funkcjonujących w polskim systemie podatkowym a w szczególności celem jest ukazanie gospodarczych i społecznych funkcji podatków, które są podstawą poszukiwań optymalnego systemu podatkowego.Pozycja Analiza strategiczna rynku na przykładzie firmy "Nowy Styl" w Krośnie(2000) Pięta Anna; Klisiński, JanuszNajpilniejszą potrzebą przedsiębiorstw jest dziś wnikliwa analiza swoich zadań i strategii marketingowych. Dawno minęły już czasy, kiedy na rynku funkcjonowały przedsiębiorstwa konkurentów bardzo dobrze poznanych i nie zmieniających swoich strategii. Obecnie rynek jest „strefą wojny” terenem, na którym ciągle pojawiają się konkurenci, wprowadzane są nowości technologiczne, kształtują się nowe reguły, zmienia się polityka handlowa, a klienci nie są tak lojalni jak kiedyś, lecz szukają nieustannie najkorzystniejszych ofert. Jednym ze znanych sposobów umożliwiających przedsiębiorstwu „dotarcie” do potencjalnego nabywcy oraz skuteczne oparcie się sile konkurencji jest sformułowanie skutecznej strategii marketingowej. Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy strategicznej rynku na przykładzie firmy „Nowy Styl”. Analiza ta może stanowić podstawę m. in. do formułowania strategii marketingowej tej firmy.Pozycja Koncepcja zarządzania strategicznego i marketingowego na podstawie działalności firmy Carmex(2000) Borowy Kamil; Klisiński, JanuszW gospodarce światowej zachodzą znaczne zmiany jakościowe. Nasila się konkurencja na rynkach krajowych i zagranicznych, wzrasta globalizacja działań gospodarczych, a jednocześnie nacisk społeczeństw na „humanizację” i „ekologię” techniki i produkcji. Powstają nowe technologie, dzięki którym zmniejsza się popyt na surowce i półfabrykaty oraz obniżają się ich ceny oraz maleje zapotrzebowanie na pracę bezpośrednią. Znaczenia nabiera gospodarka oparta głównie na przepływach kapitału, a nie dóbr czy usług oraz zdolności firm do tworzenia innowacji, przenoszenia ich na rynek. Niniejsza praca ma na celu: przedstawienie na podstawie literatury przedmiotu istoty oraz ogólnych zasad zarządzania strategicznego i marketingowego, weryfikację tych zasad w odniesieniu do wybranej firmy Carmex Sp. z o.o., przedstawienie doświadczeń firmy w zakresie rozwoju na polskim rynku. Założono również iż przedsiębiorstwo może odnieść sukces na rynku, mierzony takimi parametrami jak wielkość obrotów, zysku, wielkość i stopień opanowania zysku, stopień zadowolenia klientów jeśli realizuje w praktyce koncepcje zarządzania strategicznego i marketingowego.Pozycja Wpływ systemu podatkowego na sytuację finansową przedsiębiorstwa na przykładzie SGL Carbon S.A. w Nowym Sączu(2000) Chudy Jacek; Mendys, KazimieraPodatki stanowią bardzo ważny element w całokształcie zarządzania przedsiębiorstwem. Obecne konstrukcje podatków maja na celu realizowanie wielu różnych funkcji pozafiskalnych, wpływających na podejmowanie przez podatników odpowiednich form działania.Przez zarządzanie rozumie się podejmowanie decyzji zmierzających do realizacji wyznaczonego celu. Natomiast „zarządzanie przez podatki” stanowi pewien element składowy zarządzania w ogóle. Jest podejmowaniem decyzji dotyczących praktycznie wszystkich sfer działalności gospodarczej przedsiębiorstwa, z którymi wiąże się określone skutki podatkowe. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zagadnień dotyczących problematyki podatków obciążających działalność gospodarczą przedsiębiorstwa – spółki. Podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn, które powodują, że podstawa opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych nie jest równa wynikowi brutto, a także wskazanie i wykazanie różnic trwałych i przejściowych oraz ich skutków księgowych i bilansowych.Pozycja Zastosowanie wybranych elementów analizy technicznej do podejmowania decyzji inwestycyjnych na rynku kapitałowym w Polsce(2000) Kostera Marcin; Urbański, StanisławCelem niniejszej pracy jest wykazanie wysokiej przydatności metod analizy technicznej w procesie obrotu papierami wartościowymi na Polskim rynku kapitałowym, wykrycie wiarygodnych sygnałów kupna oraz sprzedaży generowanych w przeszłości oraz scharakteryzowanie i przedstawienie wybranych zagadnień z obszaru zastosowań i posługiwania się narzędziami analizy technicznej. Wagę zagadnienia przesądza fakt ogromnego zainteresowania i wzrostu popularności analizy technicznej, jako instrumentu strategii krótkoterminowych, który nastąpił w wyniku znacznego skurczenia się horyzontu czasowego inwestorów w minionym dwudziestoleciu.Pozycja Ocena funkcjonowania Układu Schengen i jego implikacje dla Polski(2000) Wilczyńska Katarzyna; Dynia, ElżbietaPolska będąc stowarzyszona oraz kandydując do członkostwa w Unii Europejskiej w przyszłości będzie korzystać z udogodnień związanych ze zniesieniem granic między państwami - członkami Układu z Schengen. Równocześnie jednak wymagać to będzie ogromnego nakładu pracy na przystosowanie Polski do standardów unijnych. Praca niniejsza ma na celu ocenę funkcjonowania Układu z Schengen oraz jego znaczenia dla Polski.Pozycja Strategia rozwojowa dla firmy "EDELMÜLLER" - Przewozy Specjalistyczne i Międzynarodowe w obliczu integracji europejskiej(2000) Popardowska Monika; Mesjasz, CzesławPrzemiany gospodarczo-polityczne zapoczątkowane w Polsce w roku 1989 zbliżają nas krok po kroku do celu, który jeszcze niedawno wydawał się nieosiągalny. W możliwość wejścia naszego kraju do struktur europejskich nie wierzyło nawet wiele autorytetów świata nauki i polityki. Tymczasem w dniu dzisiejszym stoimy u bram krajów Piętnastki licząc na to, że wkrótce zostaną one dla nas otwarte. Jest to niewątpliwie wielkie osiągnięcie, które można porównać z wygraną bitwą, jednakże miarą sukcesu są wygrane wojny. Przed Polska stoją teraz ogromne możliwości, lecz zarazem będziemy musieli sprostać poważnym wyzwaniom. Wiele pisze się i mówi o konieczności dostosowania polskiej gospodarki do wymagań Unii Europejskiej. W dyskusji tej nie może zabraknąć problematyki związanej z transportem. Dziedzina ta ma duży wpływ na funkcjonowanie całego systemu gospodarczego. Działalność wszystkich podmiotów gospodarczych w mniejszym lub większym stopniu jest uzależniona od funkcjonowania transportu. Należy odnotować, iż w krajach Unii Europejskiej sektor transportu wypracowuje ponad 7% Produktu Krajowego Brutto dzięki czemu wyprzedza, chociażby postrzegany za tak ważny, sektor finansowy. Mając to na względzie powinniśmy zadać sobie pytanie, jak nasze przedsiębiorstwa transportowe są przygotowane do akcesji Polski z Unią Europejską, oraz jakie działania strategiczne powinny one podjąć aby osiągnąć sukces w nowej rzeczywistości. Te właśnie pytana stanowią przedmiot dociekań autorki niniejszej pracy, która w analizach posłużyła się przykładem podmiotu gospodarczego funkcjonującego w opisywanej branży - firmą „EDELMÜLLER” Przewozy Specjalistyczne i Międzynarodowe.Pozycja Metoda zarządzania gotówką przy użyciu symulacji Monte Carlo(2000) Świerczek Anna; Kobak, PiotrCelem pracy jest analiza metody zarządzania gotówką przy użyciu symulacji Monte Carlo. Przedstawiono najczęściej używane modele zarządzania gotówką - Model Millera-Orr’a, Stone’a i Baumola. Zaprezentowano metodę Monte Carlo jako narzędzie umożliwiające oszacowanie wielkości zysków z różnych strategii inwestowania. Zaprezentowano program wykorzystujący generator liczb losowych do policzenia zysków ze strategii inwestowania. Przedstawiono zyski i straty firmy posiadającej środki pieniężne utrzymujące się na założonym poziomie o określonym odchyleniu standardowym stanu konta oraz zbadano zysk banku obsługującego tę firmę.Pozycja Usprawnienie procesów produkcyjnych metodą analizy wartości w małej firmie(2000) Świerkosz Krystyna; Malczak, JanCelem pracy jest próba usprawnienia procesów produkcyjnych metodą analizy wartości w małej firmie. Omówiono genezę, powstanie, istotę analizy wartości oraz algorytm stosowania. Zaprezentowano analizowaną firmę - aktualną sytuację firmy, jej dotychczasową strategię rozwoju, zasoby produkcyjne, techniczne, organizacyjne i personalne oraz dokonano analizy SWOT. Dokonano sprawozdania z przebiegu analizy wartości w firmie - działanie zespołu analizy wartości i osiągnięte na poszczególnych etapach wyniki. Wskazano osiągnięte wyniki finansowe w układzie miesięcznym po wdrożeniu nowego procesu technologicznego oraz zawarto harmonogram wdrożenia nowego procesu produkcyjnego.