Prace dyplomowe / Diploma Theses
Stały URI zbioru
Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe / Diploma Theses wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 9124
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Ewolucja systemów nadzoru nad przedsiębiorstwem(2000) Barankiewicz Marcin Stanisław; Mesjasz, CzesławCelem pracy jest przedstawienie ewolucji systemu nadzoru nad przedsiębiorstwami. Zaprezentowano ideę nadzoru nad przedsiębiorstwem – corporate governance- oraz instytucję rady nadzorczej jako mechanizmu nadzoru nad przedsiębiorstwem. Przedstawiono niemiecki i amerykański model rady nadzorczej. Opisano nadzór nad przedsiębiorstwami w Polsce z uwzględnieniem prywatyzacji, uwarunkowań historycznych i prawnych, jednoosobowych spółek Państwa, struktury nadzoru w Narodowych Funduszach Inwestycyjnych oraz opisano kierunki rozwoju nadzoru.Pozycja Proces restrukturyzacji instytucji w sektorze ochrony zdrowia(2000) Jakubowski Maciej; Pocztowski, AleksyAspekt wprowadzania zmian nie dotyczy wyłącznie przedsiębiorstw znajdujących się w złej kondycji, lecz również przedsiębiorstw sprawnie funkcjonujących. Ze względu na to, że nowe warunki gospodarowania cechuję duża zmienność, niepewność działania należy przypuszczać, że tempo wprowadzania zmian będzie wzrastać. Szczególne znaczenie stanowi odpowiednia edukacja nie tylko kierowników, lecz również pracowników co do konieczności ustawicznego wprowadzania zmian w przedsiębiorstwach oraz o metodycznych aspektach ich przygotowania i realizacji. Celem niniejszej pracy jest analiza procesu restrukturyzacji instytucji w sektorze ochrony zdrowia na przykładzie Zakładu Opieki Zdrowotnej – Zakładu Samodzielnego w Limanowej.Pozycja Analiza strategii marketingowej banku na przykładzie Banku Przemysłowo-Handlowego S.A.(2000) Minicka Wioletta; Łyszczarz, HalinaCelem pracy jest prezentacja analizy strategii marketingowej banku na przykładzie Banku Przemysłowo-Handlowego S.A. Przedstawiono koncepcje marketingu w powiązaniu z różnymi podejściami do definiowania marketingu, elementów systemu marketingu oraz pełnionych funkcji. Opisano strategię marketingową i wyszczególniono czynniki determinujące proces powstawania strategii marketingowych oraz kryteria ich podziału. Przedstawiono strategię marketingową usług bankowych, ewolucję marketingu bankowego, elementy strategii marketingowej oraz omówiono kryteria segmentacji rynku, jego marketingowe otoczenie, badania marketingowe i ich wpływ na decyzję banków. Przedstawiono historię powstania Banku Przemysłwo-Handlowego S.A., jego strukturę oraz świadczone usługi. Zidentyfikowano strategię marketingową Banku Przemysłowo-Handlowego S.A. ukierunkowaną na klienta detalicznego oraz dokonano analizy pozycji Banku w rankingach z bankami konkurencyjnymi.Pozycja Suwerenność państwa a prawo do interwencji(2000) Sądowski, Rafał; Dynia, ElżbietaSuwerenność jest terminem, który zawiera w sobie różne znaczenie, w zależności od kontekstu w jakim jest rozpatrywany. W niniejszej pracy autor przedstawia rozwój i znaczenie terminu na przestrzeni wieków oraz pisze, kiedy państwo traci suwerenność. Wskazuje też miejsce tego pojęcia we współczesnych stosunkach międzynarodowych. Ponieważ suwerenność narodowa, a ściślej określając suwerenność państwa jest bezpośrednio związana ze współzależnością międzynarodową, autor odnosi się też do tego zagadnienia. Zależność ta wyraża się poprzez związek zachodzący między rzeczami, zjawiskami, polegający na tym, że jedna rzecz określa, wyznacza lub warunkuje drugą. Obecnie występują współzależności wynikające z rozwoju gospodarczego, naukowo-technicznego i cywilizacyjnego. Współzależności jednak nie muszą prowadzić do podporządkowania państwa jakiejś woli zewnętrznej. Odpowiedzialność międzynarodowa to nowy stosunek prawny, jaki powstaje pomiędzy podmiotami prawa międzynarodowego w przypadku naruszenia przez któryś z nich zobowiązania wynikającego z normy prawa międzynarodowego. W dalszej części pracy omówiono również zagadnienia powiązane z pojęciem suwerenności takie jak: interwencja, prawo do interwencji, prawa człowiek w prawie międzynarodowym, interwencje w obronie demokracji i interwencje humanitarne, zarówno w teorii jak i w praktyce. W pracy podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie - w jakim stopniu państwa są obecnie suwerenne i czy istnieje prawo, które dopuszcza prawo do interwencji.Pozycja Analiza strategiczna firmy produkcyjno-handlowej "Steskal"(2000) Trzópek Mirosław; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza strategiczna firmy produkcyjno-handlowej "Steskal". Przedstawiono wymiar analizy strategicznej i rodzaje strategii marketingowych oraz zaprezentowano F.P.H. „Steskal” – charakterystykę działalności i otoczenia. Omówiono zastosowanie analizy strategicznej na F.P.H. „Steskal”.Pozycja Formuowanie strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa "Konspol-Holding"(2000) Kostanecka Beata; Pocztowski, AleksyAutorka podejmuje temat ze względu na aktualność problemu i jego znaczenia dla każdego przedsiębiorstwa, a także ze względu na praktyczną przydatność w przyszłej pracy zawodowej. Wyboru firmy „KONSPOL-HOLDING” w Nowym Sączu dokonano ze względu na jej ciekawą historię przebiegającą od małego prywatnego zakładu, powstałego na kilka lat przed transformacją ustrojową, do dużej, prężnie działającej firmy, dobrze radzącej sobie w trudnym, konkurencyjnym otoczeniu. Celem niniejszej pracy było zaproponowanie strategii marketingowej dla spółki „KONSPOL-HOLDING” poprzez praktyczne zastosowanie dorobku teoretycznego w tej dziedzinie oraz na podstawie analizy zmieniających się warunków otoczenia firmy, a także jej dotychczasowych działań. Przemyślana i profesjonalnie opracowana strategia jest konieczna nie tylko dla osiągnięcia celów jakie stawia sobie firma, ale także jest warunkiem jej przetrwania i rozwoju.Pozycja Elementy analizy diagnostycznej usług w aspekcie strategii rozwoju firmy na przykładzie Telekomunikacji Polskiej S.A.(2000) Tarnowski Janusz; Wdowiak, WojciechFirmy mogą osiągać sukcesy na rynkach na których decydują się działać tylko wówczas gdy prowadzą właściwą strategię swoich produktów. Aby mogły w sposób ciągły podnosić swoją wartość skutecznie konkurować między sobą muszą kierować się zawsze w pierwszej kolejności zasadami będącymi jakby lustrzanym odbiciem decyzji podejmowanych przez nabywców swoich produktów. Autor zdecydował się napisać pracę na temat strategii produktu z trzech powodów: po pierwsze, chęć sprawdzenia czy uda mi się zaadoptować poznane techniki analizy i oceny strategicznej produktów w usługach telekomunikacyjnych; po drugie, podjęcie próby dokonania własnej (choć częściowej) oceny sytuacji tak dużej firmy jaką jest Telekomunikacja Polska S.A. z punktu widzenia jej usług; i po trzecie, powiększenie wiedzy teoretycznej w zakresie zarządzania strategicznego usługami, aby lepiej znajdować się w praktyce na gruncie zarządzania nimi.Pozycja Reklama w Internecie. Wybrane zagadnienia promocji on-line(2000) Citak Tomasz; Rawski, MarekCelem tej pracy jest przedstawienie możliwości reklamowych Internetu. Przedstawiono historię Internetu, scharakteryzowano jego użytkowników oraz opisano zasady i techniczne aspekty działania Internetu. Zaprezentowano formy promocji spotykane w Internecie, omówiono jej cechy charakterystyczne oraz różnice pomiędzy reklamą tradycyjną. Podano stosowane metody mierzenia skuteczności reklamy on-line oraz sposoby jej umieszczania w media-planach kampanii reklamowych. Przedstawiono analizę wybranych kampanii reklamowych przeprowadzonych w InterneciePozycja Metody oceny i źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach(2000) Śreniawski Zbigniew; Wdowiak, WojciechCelem pracy jest prezentacja metod oceny i źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach. Zaprezentowano pojęcie zakupów inwestycyjnych w świetle przepisów podatkowych i rachunkowości. Przedstawiono sposoby ewidencji inwestycji zarówno w firmach prowadzących księgowość uproszczoną, jak i dużych jednostkach prowadzących księgi handlowe. Omówiono zagadnienia związane z podatkiem od towarów i usług w aspekcie inwestycji. Przedstawiono sposoby opracowania planów inwestycyjnych oraz strukturę zakupów inwestycyjnych. Zaprezentowano źródła finansowania zakupów inwestycyjnych w małych firmach. Dokonano analizy porównawczej poszczególnych źródeł finansowania oraz przedstawiono metody oceny przedsięwzięć inwestycyjnych.Pozycja Rozwój rynku papierów dłużnych(2000) Wawrzaszek Agnieszka; Dzieża, JerzyW ciągu kilku lat polska gospodarka z socjalistycznej zmieniła się w rynkową. Nieodłączną cechą działalności gospodarczej jest dokonywanie inwestycji, rozumianych jako wszelkiego rodzaju nakłady w celu osiągnięcia zysku. Dla prowadzenia takiej działalności konieczne jest posiadanie odpowiedniego potencjału finansowego, który można przeznaczyć na ten cel. Najczęściej jednak podmioty gospodarcze nie mają wystarczających środków, aby sfinansować inwestycję w całości, a nieraz nawet w części. Niezbędne staje się więc poszukiwanie środków pieniężnych ze źródeł zewnętrznych. Celem niniejszej pracy jest nie tylko zaprezentowanie roli jaką pełnią instrumenty dłużne w funkcjonowaniu państwa oraz przedsiębiorstwa, ale i własna próba oceny najbardziej skutecznej formy finansowania rozwoju firmy oraz korzyści z niej wynikających.Pozycja Wpływ lidera na efektywność marketingową na przykładzie firmy PHU Wiśniowski(2000) Wolak Jan; Klisiński, JanuszCelem pracy jest analiza wpływu lidera na efektywność marketingową na przykładzie firmy PHU Wiśniowski. Przedstawiono genezę powstania i rozwoju marketingu jako filozofii istnienia, scharakteryzowano inne koncepcje działalności rynkowej oraz przedstawiono wpływ lidera firmy na możliwość wprowadzenia orientacji marketingowej w przedsiębiorstwie. Ukazano wpływ lidera na kształtowanie misji przedsiębiorstwa a także poruszono problem wyznaczenia strategii marketingowej i wykorzystania tzw. marketingu-mix. Omówiono aspekty związane ze źródłami władzy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono dotychczasową sytuację w firmie „Wiśniowski” oraz dokonano analizy występowania cech charakterystycznych dla osobowości lidera wśród kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla. Przedstawiono reorganizację działu sprzedaży jako odzwierciedlenie rzeczywistego wpływu liderów o orientacji marketingowej na praktyczne działania podejmowane przez przedsiębiorstwo.Pozycja Europejski system ochrony praw człowieka(2000) Lisak Joanna; Dynia, ElżbietaKoncepcja praw człowieka rozwijała się począwszy od okresu walk burżuazji z monarchią absolutną. W pierwszej fazie określono zręby suwerenności ludu i założenia systemów demokratycznych, a następnie myśl liberalna przyniosła poszukiwania miejsca dla jednostki i mniejszości w systemach demokratycznych. Z prawa natury wyprowadzono twierdzenie, że każda jednostka ludzka jest dysponentem określonej liczby przyrodzonych jej praw. Ochrona praw człowieka w Wielkiej Brytanii ma swoje historyczne zaplecze w Habeas Corpus Act z 1619 r. i Bill of Rights z 1789, we Francji w Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela z 1789 roku, a Stanach Zjednoczonych Ameryki w Deklaracji Niepodległości z 1776 roku i w Konstytucji rozszerzonej w 1791 roku o 10 Poprawek (nazywanych Amerykańską Kartą Praw). Impuls dla rozwoju programów ochrony praw człowieka dał wzrost roli i obecności w życiu człowieka machiny państwowej, z jednej strony uwikłanej w zaspokajanie jego potrzeb, ale z drugiej stanowiącej podstawowe zagrożenie dla jego poczucia bezpieczeństwa oraz wolności i swobody. Szczególnie wiek XX uwidocznił zagrożenia dla jednostki ludzkiej ze strony ruchów totalitarnych (jak faszyzm i komunizm), ukazał bezmiar okrucieństw popełnianych przez jednych, a cierpień doznawanych przez drugich. Celem niniejszej pracy jest szczegółowe zaprezentowanie europejskiego systemu praw człowieka, które tworzą przede wszystkim: Europejska Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności, Karta Społeczna, Europejska Konwencja o Zapobieganiu Torturom i Nieludzkiemu lub Poniżającemu Traktowaniu albo Karaniu oraz Konwencja Ramowa o Ochronie Mniejszości Narodowych.Pozycja Istota i znaczenie strategicznego planowania marketingowego w turystyce na przykładzie Biura Podróży "ALIWA"(2000) Kustwan Alicja; Rawski, MarekCelem jest zanalizowanie i przedstawienie problemu marketingu i jego profilu strategicznego na przykładzie biura podróży „ALIWA” w Nowym Targu. Przedstawiono pojęcie, istotę i znaczenie strategii w marketingu. Zaprezentowano działalność biura podróży „ALIWA” i jego pozycję na rynku turystycznym, cele działania, sytuację finansową, otoczenie biura, konkurencję oraz klientów. Omówiono stosowaną dotychczas działalność marketingową, elementy, taktyki i sposoby wdrażania planu marketingowego, strategię działania i kontrolę marketingową. Dokonano oceny dotychczasowej strategii i działalności przy pomocy analizy SWOT.Pozycja Koncepcja restrukturyzacji organizacyjnej ZPOW "Pektowin" w Jaśle.(2000) Gajecki Andrzej; Kozina, AndrzejPrzemiany społeczno-gospodarcze, jakie dokonują się w Polsce, stawiają firmom poważne wyzwania. W otoczeniu przedsiębiorstw nastąpiła całkowita zmiana „reguł gry”. Gospodarka rynkowa wymaga od przedsiębiorstw elastyczności działania i umiejętności jego dostosowania się nie tylko do zmian już zaistniałych na rynku, ale również do przewidywalnych lub oczekiwanych.Proces restrukturyzacji konkretnego przedsiębiorstwa jest procesem wyjątkowym, silnie osadzonym w kontekście działania. Nie ma więc jednego uniwersalnego modelu restrukturyzacji przedsiębiorstw. Podczas przygotowania i realizacji procesu stosuje się jedynie podobne reguły postępowania, natomiast szczegółowe rozwiązania będą zależały od specyficznych uwarunkowań konkretnego przedsiębiorstwa.Celem pracy jest opracowanie koncepcji restrukturyzacji organizacyjnej dla ZPOW „PEKTOWIN” w Jaśle. Program ten ma przywrócić przedsiębiorstwu elastyczność działania i umiejętności dostosowywania się jego nie tylko do zmian już zaistniałych na rynku, ale również do przewidywanych lub oczekiwanych.Pozycja Analiza możliwości powiązania kapitałowego spółek NFI na przykładzie ZNTK S.A. Nowy Sącz oraz ZNTK S.A. Mińsk Mazowiecki(2000) Oracz Hubert; Kozina, AndrzejCelem ogólnym niniejszej pracy jest analiza i przedstawienie istotnych czynników powodujących konieczność modyfikacji strategii przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu procesu organizacji powiązania kapitałowego spółek. Celem szczegółowym jest opracowanie koncepcji powiązania kapitałowego spółek, uwzględniającej motywy zidentyfikowane w celu ogólnym a w szczególności: 1.możliwości powiązania kapitałowego, 2.uwarunkowań prawnych realizacji procesu, 3.analizy niektórych efektów powiązania kapitałowego (rynkowych i finansowych, B&R), 4.analiza społecznych aspektów powiązania kapitałowego. Celem pracy jest również zarekomendowanie zmian w strategii w aspekcie proponowanych powiązań kapitałowych na tle polityki NFI.Pozycja Pozycja firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń na tle zmian na rynku zbożowo-młynarskim - wybrane aspekty(2000) Siwiec Tomasz; Dołhasz, MagdalenaCelem pracy jest przedstawienie pozycja firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń na tle zmian na rynku zbożowo-młynarskim. Dokonano ogólnej charakterystyki firmy Centrum Zaopatrzenia Piekarń – opisano strukturę organizacyjną, pozycję rynkową oraz grupy asortymentowe. Przedstawiono obecną sytuację na rynku przetworów zbożowych oraz zaprezentowano pozycję firmy na tle przedsiębiorstw działających w sektorze.Pozycja Analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A(2000) Sobków Paweł; Kozina, AndrzejCelem pracy jest analiza efektywności fuzji na przykładzie BRE Banku S.A i Banku Handlowego w Warszawie S.A. Opisano istotę i motywy fuzji i przejęć przedsiębiorstw oraz analizę kandydata do nabycia wraz z analizą strategiczną i analizą zdolności kandydata do generowania zysku. Przedstawiono analizę opłacalności nabycia, maksymalizację wartości przedsiębiorstwa, kryteria opłacalności nabycia oraz kluczowe elementy wyceny przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano Bank Handlowy w Warszawie S.A. i BRE Bank S.A. Opisano genezę połączenia obydwu banków, korzyści z tego wynikające oraz warunki połączenia. Zaprezentowano wybrane prognozy nowopowstałego Banku Handlowego dotyczące m.in. zysku netto, oszczędności kosztów, zmianie stosunku zysku do wariantu działalności samodzielnej, porównano kursy rynkowe akcji oraz opisano przyczyny zawieszenia fuzji obu banków.Pozycja Fuzje i przejęcia jako sposób kreowania przewagi konkurencyjnej w sektorze bankowym, na przykładzie Grupy Pekao S.A.(2000) Łaskawski Marcin; Piekarz, HalinaW ostatnich latach tematyka fuzji i przejęć, tak popularna w krajach rozwiniętych już od lat, zawitała na dobre do naszego systemu gospodarczego. Dzisiaj integracje przedsiębiorstw nie są już ograniczone ramami państwowymi. Stały się natomiast elementem szybko postępującego procesu globalizacji sektorów i gospodarek. Obecnie konkurencja nabiera coraz bardziej globalnego charakteru, dlatego też, firmy chcące utrzymywać i zwiększać przewagę konkurencyjna, są zmuszone do konkurowania ze sobą nie tylko na rynkach krajowych, ale także rynkach międzynarodowych. Następstwem tej tendencji jest wzrost przejęć o skali międzynarodowej, oraz przyspieszenie restrukturyzacji organizacyjnych przedsiębiorstw. Jednakże w życiu nigdy nie ma rozwiązań bardzo prostych. Przejęcia i fuzje o skali międzynarodowej niosą za sobą znacznie większe ryzyko i dalece bardziej posunięty stopień komplikacji i zawiłości. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie głównych sił będących motorem przemian własnościowych w polskim sektorze bankowym, oraz analizę strategii jednego z największych polskich banków – banku PKO S.A.Pozycja Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Wybrane zagadnienia(2000) Piegza Elżbieta; Rawski, MarekNiniejsza praca ma za cel ukazanie najważniejszych kwestii dotyczących „agroturystyki” i rolnictwa ekologicznego w regionie byłego województwa tarnowskiego. Może być pomocna przy tworzeniu małej działalności gospodarczej, powinna wykazać niektóre różnice między agroturystyką w Polsce i za granicą.Pozycja Gwarantowana Lokata Inwestycyjna. Instrument inwestycyjny wykorzystujący opcje azjatyckie(2000) Tyksiński Rafał; Kobak, PiotrW obecnym czasie coraz więcej inwestorów oraz osób prywatnych jest zainteresowanych lokowaniem wolnych środków pieniężnych w różnego rodzaju instrumenty finansowe. Różnego rodzaju inwestycje związane są z różnym ryzykiem jak i stopą zwrotu. W przypadku inwestycji w akcje lub opcje mamy do czynienia z potencjalnie dużą możliwością zysku, ale również ryzyko, że stracimy jest dość duże. Drugą możliwością jest terminowa lokata bankowa lub zakup obligacji skarbowych. W tym przypadku ryzyko jest wyeliminowane zupełnie, ale również zwrot jest stosunkowo niewielki. Inną możliwością jest zakup jednostek uczestnictwa w funduszu powierniczym. W tym wypadku ryzyko jest w pewnym stopniu ograniczone, ale zysk z tej inwestycji jest też ograniczony ze względu na duże koszty związane z prowadzeniem funduszu. Ponadto nie wiemy dokładnie jak inwestowane są nasze pieniądze. Na świecie oferowane są instrumenty, które pozwalają ograniczyć ryzyko i dają możliwość dużych zwrotów. Przykładem może być angielski Bank Barclays, który oferował Gwarantowane Bony Oszczędnościowe. Zwrot z Bonów uzależniony był od zmian indeksu FT-SE 100, a zwrot zainwestowanych kwoty był zagwarantowany nawet w przypadku spadku wartości indeksu. Celem niniejszej pracy jest dostosowanie takiego instrumentu do warunków polskiego rynku i analiza jego rentowności i atrakcyjności. Instrument ten oparty będzie na opcjach azjatyckich. Jak już wcześniej wspomniałem opcje postrzegane były zawsze jako instrument spekulacyjny, na którym możemy bardzo dużo zarobić jak i stracić. Następnie, w drugiej kolejności doceniono opcje jako instrument pozwalający zabezpieczyć przyszłe przepływy pieniężne przedsiębiorstwa przed zmianami na rynku, np. ryzyko zmiany kursu walutowego, stopy procentowej lub ceny akcji. W niniejszym opracowaniu zaprezentuję możliwość wykorzystania opcji jako instrumentu inwestycyjnego.