Artykuły naukowe (Inst. Psych.)
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Artykuły naukowe (Inst. Psych.) wg Autor "Widlak, Frederick W."
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Patients' Self -Concept and Weight Reduction : Use of Covert Sensitization(1979) McLain, Sister Rosemary; Widlak, Frederick W.In general, weight loss was associated with increased, positive self-concept over the duration of the program, and those subjects who were relatively high in self-concept at the beginning of the program tended to lose a greater percentage of their excess weight. The TSCS sub-score (which stands out as a significant predictor of successful weight loss) is the behavior component of the physical self score.Pozycja The impact of instructional technology on business education in the United States(2004) Widlak, Frederick W.Internet jest bardzo ważnym czynnikiem w dzisiejszej edukacji. Służy jako źródło nowych praktyk, metod nauczania i uczenia się. Nauczanie on-line uważane jest za skuteczne interakcje podtrzymujące to nowe środowisko. Przeglądanie stron www łączy nowe sposoby nauczania i uczenia się oraz stawia coraz nowsze i wyższe wymagania studentom i instruktorom. Programy kursów on-line są dobrze zaprojektowane, posiadają dobrze napisane teksty i efektywne cele uczenia się. Istnieją jednak krytyczne uwagi, że kursy on-line zmniejszają kontakty personalne między uczniami a nauczycielem. W rzeczywistości programy uczenia się on-line stwarzają nowe możliwości tworzenia oddzielnego, skutecznego środowiska, które podnosi wartość uczenia się. Aby osiągnąć skuteczne wyniki uczenia się studenci musza mieć dostęp do najnowszych technologii i muszą wiedzieć jak je zastosować. Role nauczyciela sprowadza się do projektowania i wdrożenia procesu uczenia się oraz kontroli.Pozycja The Validity of Locus of Control Dimensions for Chicano Populations(1977) Garca, Raymond T.; Widlak, Frederick W.The multidimensional locus of control literature supported the tenability of five factorial dimensions: a) luck; fate, b) leadership/success, c) academics, d) politics, and e) respect. Contending that the contradictory locus ofcontrol findings involving Chicano populations may be due to methodological inadequacies, the purpose ofthe present study was to empirically determine theappropriatenessof the five categories for comparing Chicano and Anglo populations. This was done by factor analyzing the responses of 203 Anglo and 244 Chicano undergraduates to Rotter's (1966) I-E scale separately, and then comparing the corresponding factor pairs by using Cliffs (1966) congruence procedure. The luck/fate and leadership/success factors show substantial invariance across the two samples, whereas the cultural equivalence ofthe remaining three factors is somewhat questionable. The findings are discussed in relation to current knowledge of crosscultural differences between Anglo and Chicano populations.