Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Dudzik, Magdalena"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Motywacja do nauki a struktura osobowości u studentów
    (2011-06-20 23:36:28) Dudzik, Magdalena; Uchnast, Zenon
    Przedmiotem niniejszej pracy dyplomowej jest zbadanie i wyjaśnienie współzależności między rodzajem motywacji do nauki, a strukturą cech osobowości. Celem rozstrzygnięcia pytania problemowego sformułowano trzy hipotezy. Hipoteza ogólna: Istnieje współzależność pomiędzy rodzajem motywacji do nauki a strukturą cech osobowości mierzonych w NEO-PI- R. Hipotezy szczegółowe: Istnieje współzależność pomiędzy motywacją wewnętrzną a wskaźnikami ekstrawersji, otwartości na doświadczenie i sumienności. Druga hipoteza szczegółowa: Istnieje współzależność pomiędzy motywacją zewnętrzną a wskaźnikami neurotyczności i ugodowości. W celu weryfikacji przyjętych hipotez przeprowadzono badania wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. Grupa badawcza składała się ze 124 osób. Do badania wykorzystano dwie metody diagnostyczne: Kwestionariusz Motywacji do Nauki (KMN) autorstwa B. Neyrinck (2006), oraz Kwestionariusz Osobowości NEO-PI-R, P.T. Costy i R. McCrae. Przyjęta hipoteza ogólna oraz pierwsza z hipotez szczegółowych zostały potwierdzone w przeprowadzonych i opracowanych badaniach. Wyniki badań wskazują na to, że istnieje pozytywna współzależność pomiędzy wewnętrzną motywacją do nauki a cechami struktury osobowości. Druga hipoteza szczegółowa nie została pozytywnie zweryfikowana. Osoby z grup o wysokim i niskim poziomie motywacji zewnętrznej nie różnią się między sobą statystycznie znacząco w skalach neurotyczności i ugodowości.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi