Przeglądaj wg Autor "Kosal, Magdalena"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Marketing-mix w działalności usługowej na przykładzie Łąckiego Banku Spółdzielczego(2010-09-21 19:20:15) Kosal, Magdalena; Malczak, JanNiniejsza praca przedstawia wykorzystanie marketingu-mix w działalności usługowej na przykładzie Łąckiego Banku Spółdzielczego. Celem opracowania jest ukazanie sposobów w jakie małe banki spółdzielcze, poprzez odpowiednie zastosowanie narzędzi marketingowych, rozpowszechniają swoją markę, sprzedają produkty oraz przyciągają nowych klientów. Rozdział pierwszy ma charakter teoretyczny i stanowi podłoże dla dalszych rozważań zawartych w pracy. Omówione w nim zostały różne sposoby definiowania marketingu, klasyfikacja rodzajów oraz specyfika marketingu usług finansowych. Rozdział drugi przedstawia podstawowe elementy marketingu – mix stosowanego przez banki. W tej części pracy ukazany został cykl życia produktu, polityka cenowa oraz kanały dystrybucji usług bankowych. Szczególną uwagę należy zwrócić na rolę działań promocyjnych przyczyniających się do pozyskiwania nowych kontrahentów i udział kadry pracowniczej w podnoszeniu jakości obsługi klientów. Rozdział trzeci zawiera zasady funkcjonowania całego sektora banków spółdzielczych w Polsce oraz szczegółową charakterystykę Łąckiego Banku Spółdzielczego. Rozdział czwarty opiera się na przeprowadzonej analizie empirycznej w odniesieniu do kwestii opisanych we wcześniejszych częściach niniejszej pracy. Za przykład dobrego wykorzystywania narzędzi marketingu – mix posłużył Łącki Bank Spółdzielczy, który dzięki sprawnym akcjom promocyjnym może konkurować z dużymi bankami komercyjnymi. Praca została napisana w oparciu o cytowaną literaturę i regulaminy wewnętrzne Łąckiego Banku Spółdzielczego. Łącki Bank Spółdzielczy, pomimo niewielkiego obszaru działania, może skutecznie rywalizować o klientów z dużymi bankami komercyjnymi. Na jego korzyść przemawiają bowiem niskie ceny oferowanych usług, bezpośrednie kanały dystrybucji produktów, stosowanie różnorodnych narzędzi promocji oraz udział wykwalifikowanych i kompetentnych pracowników w rozpowszechnianiu wizerunku banku.