Przeglądaj wg Autor "Rawski, Marek"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 148
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Administracyjno - prawny aspekt podejmowania działalności gospodarczej(2011-09-30 22:38:33) Wantuch, Bogusława; Rawski, MarekPrzedmiotem niniejszej pracy jest działalność gospodarcza, a w szczególności rola biznes planu w procesie jej uruchamiania. Przygotowanie satysfakcjonującego biznes planu jest zajęciem trudnym, ale jednocześnie zasadniczym dla podjęcia decyzji inwestycyjnej w przedsiębiorstwie. Temat pracy jest związany ściśle z procesem uruchamiania działalności gospodarczej, co daje możliwość osobie czytającej pracę na lepsze zrozumienie i zapoznanie się z poszczególnymi jej aspektami. Proces działalności gospodarczej bowiem umożliwia lepsze zrozumienie tego, co należy osiągnąć poprzez realizację pomysłu inwestycyjnego oraz w jaki sposób i kiedy można osiągnąć swój cel. Dobrze rozpoznane ryzyko może odegrać decydującą rolę w uniknięciu błędów lub rozpoznaniu ukrytych okazji związanych z inwestycją. Niniejsza praca o charakterze teoretyczno empirycznym składa się z trzech rozdziałów, wstępu oraz podsumowania. W pracy wykorzystano dane źródłowe, oraz aktualną literaturę przedmiotu.Pozycja Agroturystyka jako forma przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Wybrane zagadnienia(2000) Piegza Elżbieta; Rawski, MarekNiniejsza praca ma za cel ukazanie najważniejszych kwestii dotyczących „agroturystyki” i rolnictwa ekologicznego w regionie byłego województwa tarnowskiego. Może być pomocna przy tworzeniu małej działalności gospodarczej, powinna wykazać niektóre różnice między agroturystyką w Polsce i za granicą.Pozycja Analiza bezrobocia i form jego zmniejszania w gminie Dąbrowa Tarnowska(2009-03-24 11:52:42) Bartoń, Edyta; Rawski, MarekCelem niniejszej pracy jest ocena poziomu bezrobocia oraz przedstawienie działań służących jego zwalczaniu w gminie Dąbrowa Tarnowska. Praca zawiera charakterystykę bezrobocia, jego rodzaje i strukturę. Przedstawiono też istniejącą sytuację dotyczącą tego problemu na przestrzeni lat 2004-2007 w gminie Dąbrowa Tarnowska oraz działania realizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Tarnowskiej służące walce z bezrobociem w gminie. W pierwszym rozdziale zawarte zostały ogólne informacje na temat bezrobocia - poddano analizie jego definicję, scharakteryzowano jego typy, strukturę i sposoby mierzenia. Opisane zostały też aktywne formy walki stosowane do jego zwalczania. Rozdział drugi poświęcony został charakterystyce gminy Dąbrowa Tarnowska. Opisane zostały jej walory gospodarcze, demografia oraz występujące zasoby ludzi. Poruszono też problem przedsiębiorczości mający wpływ na lokalne bezrobocie. W rozdziale trzecim zawarte zostały głównie dane empiryczne przedstawiające sytuację na lokalnym rynku pracy w latach 2004-2007 oraz aktywne formy walki z bezrobociem realizowane w tym czasie w gminie Dąbrowa Tarnowska. W pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu oraz materiały (opracowania analizy) udostępnione przez Urząd Gminy i Urząd Pracy w Dąbrowie Tarnowskiej i zestawiono w formie tabeli rysunków, które następnie zostały opisane.Pozycja Analiza budżetu gminy Wojnicz w latach 2006-2010(2012-03-27 20:55:41) Jękosz, Elżbieta; Rawski, MarekCelem pracy jest przedstawienie ogólnego zarysu finansów publicznych, ogólnej charakterystyki jednostek samorządu terytorialnego, gminy, jak również przedstawienie analizy i oceny dochodów i wydatków budżetu gminy Wojnicz w latach 2006 - 2010. Praca składa się z trzech rozdziałów, z czego dwa pierwsze rozdziały są teoretyczne, a trzeci przedstawia analizę finansową gminy Wojnicz. W rozdziale pierwszym zaprezentowane zostały teoretyczne podstawy funkcjonowania istoty samorządu terytorialnego, następnie zawarte zostały informacje dotyczące samej jednostki samorządowej jaką jest gmina, jej istota, definicja, organy, zakres działań, podstawowe zadania, jak również nadzór nad gminą. W drugim rozdziale scharakteryzowane zostały zasady zarządzania finansami gminy, w których scharakteryzowano dochody i wydatki gminy oraz ich źródła. Szczegółowo opisane zostały podatki i opłaty, które mają znaczący wpływ na funkcjonowanie gminy. W rozdziale tym opisane zostały również zagadnienia dotyczące budżetu, została przedstawiona procedura budżetowa, do której zaliczamy: opracowania, uchwalania, wykonania i kontroli budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Rozdział trzeci to zapoznanie się z gminą Wojnicz, jej charakterystyka. Rozdział ten przedstawia również problematykę budżetu. Przedstawiono środki pieniężne w postaci dochodów i wydatków budżetowych gminy Wojnicz w latach 2006 – 2010. Podstawowymi materiałami, które posłużyły do sporządzania analiz były sprawozdania Urzędu Gminy Wojnicz.Pozycja Analiza budżetu powiatu tarnowskiego w latach 2006-2008(2009-09-15 08:44:43) Orłowska, Kinga; Rawski, MarekCelem pracy jest przedstawienie podstawowej problematyki finansów powiatu w zakresie ich funkcjonowania i organizacji, a w szczególności problematyki zarządzania lokalną gospodarką finansową. W rozdziale I została przedstawiona ogólna charakterystyka powiatu tarnowskiego. Walory przyrodnicze i turystyczne, podział administracyjny oraz najważniejsze gałęzie przemysłowe, a także gospodarkę i warunki życia mieszkańców w powiecie tarnowskim. Przedmiotem zainteresowania rozdziału II jest powiat tarnowski jako lokalna wspólnota samorządowa. Przedstawiono w nim istotę budżetu, charakterystykę finansową powiatu, główne cele i zadania powiatu, a także opisano sprawozdawczość budżetową powiatu tarnowskiego. W rozdziale III zawarto szczegółową analizę i ocenę gospodarki finansowej powiatu w ostatnich latach. Przeprowadzono analizę dochodów powiatu z punktu widzenia źródeł ich pozyskania. Przedmiotem zainteresowania stały się również rezerwy powiatu, a w szczególności ich rodzaj, przeznaczenie i wykorzystanie w poszczególnych latach analizy. Przedstawiono w nim również zadania planowane do realizacji w latach 2008-2010 oraz źródło finansowe na realizację tych zadań.Pozycja Analiza dochodów i wydatków gminy Radgoszcz w latach 2005-2007(2008) Giża, Karolina; Rawski, MarekW pracy podjęto próbę analizy dochodów i wydatków budżetu gminy Radgoszcz w oparciu o sprawozdawczość wynikającą z księgowości budżetowej. Wójt opracowuje roczne sprawozdania z wykonania budżetu w układzie działów, rozdziałów i paragrafów oraz sprawozdania z realizacji planów finansowych, zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono charakterystykę systemu finansowania gminy, dokonano wyjaśnienia definicji budżetu, zasad budżetowych, którymi należy się kierować podczas opracowywania budżetu. Omówiono pojęcia kontroli finansowej oraz samej kontroli, która jest dokonywana przez Regionalne Izby Obrachunkowe, majęce nadzór nad procesem opracowywania budżetu, oraz jego właściwym wykonywaniem. Omówiono metodologię budżetowania jako planowanie finansowe, przedstawiona została również struktura majątku jednostki samorządu terytorialnego, która stanowi fundament wykonywania zadań publicznych. Rozdział drugi zawiera krótką charakterystykę gminy Radgoszcz. Przedstawiono strukturę zatrudnienia w urzędzie gminy, która została odzwierciedlona na schemacie organizacyjnym. Rozdział ten zawiera również statut, który stanowi źródło prawa miejscowego. Omówiony zakres rzeczowy działalności gminy a wynikający z ustawy o samorządzie gminnym oraz sposoby finansowania wspomnianej działalności. Trzeci rozdział zawiera krótką charakterystykę sprawozdań finansowych, jak i rodzaje sprawozdań, które gmina jest zobowiązana sporządzać. Podjęto również próbę analizy struktury i dynamiki dochodów i wydatków budżetowych na podstawie sprawozdań z wykonania budżetu w latach 2005 – 2007. Dokonano również oceny wykonania budżetu.Pozycja Analiza dochodów i wydatków samorządu terytorialnego w gminie Dębno(2009-07-08 09:49:31) Mizera, Kinga; Rawski, MarekCelem niniejszej pracy jest analiza i ocena gospodarki budżetowej samorządu terytorialnego gminy Dębno w latach 2005-2007, którą zawarto w czterech rozdziałach. Rozdział pierwszy to ogólna charakterystyka gminy, jej funkcje i kompetencje oraz podstawy prawne gospodarki finansowej tejże gminy. Rozdział drugi zawiera charakterystykę dochodów i wydatków gminy, planowanie i uchwalanie budżetu oraz kontrolę realizacji budżetu. Rozdział trzeci przedstawia schemat organizacyjny gminy, ludność i infrastrukturę samorządu terytorialnego. Rozdział czwarty to wydatki i dochody gminy Dębno w latach 2005-2007 oraz ocena gospodarki budżetowej. Wszystkie wnioski i spostrzeżenia zawarte zostały w zakończeniu pracy.Pozycja Analiza dystrybucji przedsiębiorstwa Elda Szczecinek Elektrotechnika S.A.(2001) Rojczyk Tomasz; Rawski, MarekDystrybucja jest jednym z istotnych, oprócz produktu, ceny i promocji, elementów marketingu, który zapewnia zaoferowanie wytworzonego dobra w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom i oczekiwaniom nabywców. Decyzje związane z wyborem sposobu sprzedaży zaliczane są do decyzji strategicznych w każdym przedsiębiorstwie. Wpływają one ostatecznie na skuteczność działań rynkowych i osiągane efekty ekonomiczne. Celem głównym pracy jest analiza dystrybucji na przykładzie firmy Elda Szczecinek Elektrotechnika S.A.Pozycja Analiza działalności marketingowej Dębińskiego Centrum Kultury(2010-06-05 13:04:02) Zych, Małgorzata; Rawski, MarekGłównym celem pracy jest przedstawienie działalności marketingowej placówki kulturalnej gminy Dębno, jaką jest Dębińskie Centrum Kultury z siedzibą w Jastwi. Analiza obrazuje jak Centrum Kultury koordynuje działalność kulturalną na terenie gminy w oparciu o cztery komponenty marketingowe: produkt, cena, promocja i dystrybucja. Opisuje w jaki sposób instytucja przy użyciu instrumentów marketingu-mix zaspokaja potrzeby nabywców (klientów) w zakresie edukacji kulturalnej, ożywiania lokalnych i regionalnych tradycji kulturowych, upowszechniania czytelnictwa i szereg innych działań, które w dalszej części pracy zostaną szczegółowo opisane. W pracy wykorzystano literaturę fachową. Skorzystano również z przepisów prawnych, ustaw, a także z uchwał i zarządzeń uzyskanych w Urzędzie Gminy Dębno i Dębińskim Centrum Kultury. Wydaje się, że instytucja doskonale poradziła sobie z tym nie lada trudnym zadaniem i ciągle nabywa doświadczenia by jeszcze skuteczniej wykorzystywać instrumenty marketingowe. Jako animator kultury promuje nie tylko ofertę kulturalną, ale również kreuje właściwy wizerunek placówki i skutecznie przyczynia się do promowania gminy Dębno w kraju i za granicą.Pozycja Analiza działalności promocyjnej przedsiębiorstwa Eurobud Max(2010-06-05 13:14:22) Habel, Monika; Rawski, MarekSukces przedsiębiorstwa na rynku zależy nie tylko od znajomości potrzeb nabywców, wytwarzania i oferowania produktów najwyższej jakości, ustalenia atrakcyjnych cen i zapewnienia dogodnych miejsc oraz warunków dokonywania zakupów. Niezbędne jest również komunikowanie się z nabywcami za pomocą działań promocyjnych. Celem tej pracy jest charakterystyka działalności promocyjnej przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem faktu, że poniesione koszty na promocję w przyszłości owocują zyskami, które zresztą są głównym motywem prowadzenia działalności. Przedsiębiorstwo Eurobud Max prowadzone jest w formie spółki cywilnej, właścicielom zależy na jak najlepszym zarządzaniu oraz świadczeniu usług na najwyższym poziomie, co daje efekt w postaci zysku i zadowoleniu klientów, którzy poprzez dobre zdanie i satysfakcje przyciągają kolejnych klientów. Nieodłącznym czynnikiem pracy właścicieli jest współpraca ze sprawdzonymi wykonawcami DOM-BUD oraz INTER-BAU, którzy w razie chęci wyrażonej przez klienta wykonują każdą pracę począwszy od budowy domu od podstaw do wykończenia pod klucz.Pozycja Analiza działań marketingowych realizowanych przez Otwarty Fundusz Emerytalny "Pocztylion"(2002) Dunajski Janusz; Rawski, MarekUstawa z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz.U. Nr 59,poz.344) zapoczątkowała wiele zmian w funkcjonowaniu rynku ubezpieczeń w Polsce. Powstało wiele nowych firm ubezpieczeniowych, a co za tym idzie konieczność zdobywania i utrzymywania klienta. Pozyskiwaniem klientów i troską o ich długoletnie przywiązanie do firmy zajmuje sobie marketing. Celem niniejszej pracy jest przybliżenie idei reformy, a przede wszystkim ocena działań marketingowych w ubezpieczeniach na przykładzie Otwartego Funduszu Emerytalnego Pocztylion. Przypomniano zasady przyznawania i ustalania wysokości emerytur obowiązujących do roku 1998, oraz dokonano wprowadzenia do nowego Systemu Ubezpieczeń Społecznych. Zaprezentowano sylwetkę OFE „Pocztylion” – jego udziałowców, prowizje, opłaty, pracowników, mocne i słabe strony oraz ukazano zastosowanie elementów marketingu w ubezpieczeniach, a w szczególności w Otwartym Funduszu Emerytalnym Pocztylion.Pozycja Analiza działań marketingowych w danym przedsiębiorstwie(2013-01-31 12:07:43) Skrabacz, Łukasz; Rawski, MarekCelem pracy jest próba pokazania w jaki sposób działa firma Milenium. Praca składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział pracy obejmuje w swoim zakresie ogólną charakterystykę marketingu i jego cechy charakterystyczne. Rozdział ten zawiera genezę pojęcia jak również funkcje marketingu. Kolejny rozdział przedstawia narzędzie marketingu jakim jest produkt, jego pojęcie i klasyfikację. Mowa w nim również o tym, co otacza produkt, marka, nazwa, opakowanie, jak również oznakowanie. W rozdziale trzecim omówiony został element marketingu jakim jest cena oraz metody kształtowania i strategie. Kolejny rozdział czwarty opisuje politykę dystrybucji i jego rodzaje. Rozdział ten obejmuje również zagadnienia dotyczące sprzedawcy i jego zadań. Piąty rozdział przedstawia kolejny element marketingu jakim jest promocja. Rozdział ten zawiera funkcje promocji, reklamę i jej rodzaje jako instrumentu promocji. Ostatni rozdział poświęcony jest firmie „Milenium”. Przedstawiona została geneza powstania firmy, jej struktura oraz procesy pracy. Duży nacisk położony został na przedstawieniu asortymentu oraz dokonano charakterystyki badań marketingowych.Pozycja Analiza działań promocji w przedsiębiorstwie Telekomunikacja Polska S.A.(2007) Porębska Elżbieta; Rawski, MarekSytuacja na rynku, doprowadziła firmy do nieustannej „walki” o klienta. Promocja stała się głównym narzędziem tej konkurencji. Wybór odpowiedniego rodzaju promocji, to ważny, o ile w wielu przypadkach nie najważniejszy, czynnik sukcesu, dlatego działania marketingowe odgrywają podstawową rolę w kierowaniu firmą. Tematem pracy jest analiza działań promocji w Telekomunikacji Polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem działań związanych z kształtowaniem wizerunku firmy, działalności społecznej i public relations.Pozycja Analiza działań promocyjnych marki Coca-Cola (wybrane zagadnienia)(2009-07-03 16:39:48) Pietraszek, Irmina; Rawski, MarekCelem pracy jest przedstawienie promocji marki Coca-Cola oraz przypomnienie jednego z najważniejszych instrumentów promocji jakim jest reklama w czasach powstawania owego napoju. Obecnie jest to jedna najbogatszych marek na świecie. Posiada ona charakter globalny, a więc jest też najpopularniejszą marką. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym z nich przedstawiono pojęcie jakim jest promocja jako element marketingu-mix. Ma to za zadanie przybliżyć terminologię wykorzystywaną w pracy. Promocja została dokładnie scharakteryzowana oraz szczegółowo przedstawiono jej funkcje. Opisana jest również dokładna definicja promocji oraz jej funkcje. Scharakteryzowano jej instrumenty, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy. W drugim rozdziale została scharakteryzowana marka, przedstawiono jej poziomy oraz tożsamości. Rozdział zawiera informacje na temat nazwy i funkcji jakie posiada marka. Ukazane zostały również drugoplanowe cechy marki czyli opakowanie i strategia. Rozdział kończy charakterystyka marki globalnej oraz przedstawienie instrumentów promocji jakimi posługuje się marka. Ostatni, najważniejszy rozdział ma na celu scharakteryzować markę jaką jest Coca-Cola. Rozdział zaczyna się od przedstawienia długiej historii jaką posiada dana marka, zostaje również przedstawiona polska historia marki. Następnie zaprezentowano informacje podstawowe oraz cechy marki Coca-Cola. W następnej kolejności zobrazowano asortyment napojów orzeźwiających. Koniec rozdziału przedstawia promocję marki Coca-Cola od 1889 roku aż po dni obecne, a zaprezentowane reklamy Coca-Coli mają za zadanie przypomnieć promocję jaką posługiwała się owa marka. Jest również opisana działalność Coca-Coli w obecnych dniach, biorąc pod uwagę jej serwisy internetowe bądź jej zaangażowanie w społeczeństwie, które uważane jest za promocje.Pozycja Analiza działań promocyjnych miasta Tarnowa(2011-04-09 18:13:15) Żmuda, Bożena; Rawski, MarekCelem pracy jest próba scharakteryzowania oferty promocyjnej miasta Tarnowa, stanowiącej podstawowy przedmiot działań marketingowych, podejmowanych w skali lokalnej. Ich koordynatorem są przede wszystkim miejskie władze samorządowe, współdziałające z istniejącymi podmiotami w mieście, a także zaangażowanymi czynnie w proces kształtowania jego przyszłości, zmierzające do tego, aby miasto stało się miejscem przyjaznym, atrakcyjnym oraz bezpiecznym zarówno dla mieszkańców jak i turystów. Praca składa się z 4 rozdziałów. Pierwszy rozdział został poświęcony promocji i jej roli, jaką odgrywa w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Ukazano jej strukturę, funkcję oraz instrumenty systemu promocji. W rozdziale drugim dokonano ogólnej charakterystyki miasta Tarnowa: położenie, historię, zwyczaje, architekturę, infrastrukturę społeczno- gospodarczą oraz przybliżono znane i zasłużone postacie dla miasta Tarnowa. Trzeci rozdział ukazuje cele promocji, a także aspekty procesu przygotowania i realizacji skutecznej strategii promocji oraz przybliżono wizerunek miasta, a także scharakteryzowano uczestników działań promocyjnych miasta. Czwarty rozdział stanowi analizę empiryczną oraz przedstawia promocję miasta Tarnowa. W rozdziale tym omówiono środki, narzędzia promocyjne wykorzystywane w realizacji promocji miasta, metodykę tworzenia koncepcji promocji oraz ukazano wyniki badań przeprowadzonych wśród mieszkańców miasta na podstawie ankiety ,,Jaki jest Tarnów”. Autorka pracy przedstawiła działania promocyjne miasta w oparciu o analizę literatury przedmiotu, a także informacje zaczerpnięte z Biura Promocji Miasta oraz badań własnych.Pozycja Analiza działań promocyjnych w "Zakładach Elektrod Węglowych" S.A. w Raciborzu(2003) Michno Anna; Rawski, MarekPromocja jest często określana jako rodzaj komunikowania się przedsiębiorstwa z konsumentem i otoczeniem. Wraz z nastaniem w Polsce gospodarki wolnorynkowej konieczne stało się stosowanie instrumentów marketingu - mix a w szczególności promocji. Podstawowym celem promocji jest dostarczenie klientom i potencjalnym nabywcom informacji mających skłonić ich do nabywania oferowanych produktów oraz wykreować pozytywny wizerunek firmy na rynku. Zadaniem promocji jest kreowanie popytu na produkty, dostarczanie informacji o cechach produktów, ich rodzajach oraz korzyściach płynących z faktu ich zakupu. Do podstawowych instrumentów promocji zalicza się public relations, promocję sprzedaży, oraz reklamę i propagandę marketingową. Stosując public relations firma kreuje swój wizerunek, dzięki promocji sprzedaży zachęca do zakupów swoich produktów, a reklama i propaganda marketingowa mają za zadanie poinformować potencjalnych nabywców o istnieniu produktów firmy, ich cechach i korzyściach płynących z ich zakupu. W chwili obecnej dla konsumenta ważne jest nie tylko co kupuje i za jaką cenę ale także od kogo kupuje i kto jest producentem danego wyrobu. Bardzo istotne jest jak klient postrzega daną markę, czy utożsamia ją z wysoką jakością, dobrym serwisem, dodatkowymi korzyściami płynącymi z zakupu jak np. możliwość wygrania wycieczki czy samochodu. Dlatego tak bardzo istotny jest właściwy dobór instrumentów promocji. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie sposobu wykorzystania instrumentów marketingu - mix w tym promocji w celu stworzenia odpowiedniego wizerunku i zwiększenia sprzedaży wyrobów „Zakładów Elektrod Węglowych” S.A. w Raciborzu.Pozycja Analiza działań promocyjnych w Hotelu Bristol w Tarnowie(2013-09-25 01:42:46) Bielko, Katarzyna; Rawski, MarekCelem tej pracy było przeanalizowanie podjętych działań promocyjnych w hotelu Bristol w Tarnowie. W dzisiejszych czasach bez dobrze przeprowadzonej promocji nie może dobrze funkcjonować żadna firma. Hotel w szczególności powinien promować swoje usługi, być konkurencyjny, otwarty na nowości. Powstanie tej pracy pozwoli na spojrzenie z innej strony na działania jakie należy podjąć w przyszłości, aby wypromowanie hotelu było skuteczniejsze. Autorka ma nadzieję poznać opinie gości korzystających z hotelu, jak również zastanowić się nad mocnymi i słabymi stronami w podjętych dotychczas działaniach promocyjnych. Podczas tworzenia tej pracy powoływano się na podręczniki z dziedziny promocji oraz historii hotelu Bristol jak również czasopisma, artykuły oraz informacje internetowe. Znacząca liczba respondentów opowiedziała się za znajomością środków promocji lecz nie dostrzegło ich w działaniach hotelu, oceniając nisko promocję w prasie czy telewizji. Większość odpowiedzi wskazanych było jako brak zdania na postawione pytanie. Bardzo dużo odpowiedzi przeciętnych nie napawa optymizmem. Najlepiej ocenionym środkiem promocji wskazany został Internet, choć dla niego również były kilka przeciętnych odpowiedzi. Internet został wskazany jako główne źródło poszukiwania informacji o obiekcie. Dlatego priorytetem jest profesjonalna reklama w internecie. Obiekt powinien być w sieci łatwy do wyszukania, czytelny i przejrzysty. Należy skupić się również nad poprawą środków które zostały nisko ocenione. Przede wszystkim prasa i telewizja. Wymagać to będzie wysokiego wkładu finansowego, ale z pewnością przyniosłyby oczekiwany skutek. Podsumowując całość zagadnienia działania promocyjne w hotelu Bristol w Tarnowie są poprawne, lecz z pewnością przydało by się dopracowanie kilku elementów tak, aby tworzyły spójną całość.Pozycja Analiza działań promocyjnych w przedsiębiorstwie "FORMA" Klub Fitness(2009-03-23 16:35:03) Mendala, Katarzyna; Rawski, MarekCelem pracy jest przedstawienie sposobu wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania promocją, będącej podstawą podejmowania racjonalnych decyzji przez kierownictwo naczelne oraz menedżerów w przedsiębiorstwie ze zwróceniem uwagi na weryfikację empiryczną w zakresie funkcji narzędziowych promocji w kształtowaniu pozycji przedsiębiorstwa na rynku oraz świadomego kształtowania swojej pozycji konkurencyjnej. Całość opracowania zamyka się w trzech rozdziałach, zawierających omówienia problematyki w ujęciu teoretycznym oraz prezentację wyników badań empirycznych w przedsiębiorstwie Klub Fitness „FORMA” oraz wniosków z nich płynących. Rozdział pierwszy zawiera definicję marketingu, działań marketingowych tzw. marketing mix. Szczegółowo opisana jest promocja, która stanowi instrument realizacji strategii marketingowej rozwoju i jest ściśle zintegrowana z podstawowymi narzędziami jej realizacji. Zostały określone jej cele, jak i zasady wyznaczania budżetu. Przedstawiono proces planowania, czyli wyboru celów i decydowania, jakie zadania i zasoby są potrzebne, aby je osiągnąć. Scharakteryzowany został także rynek docelowy jako homogeniczna grupa nabywców, którym producent chce zaoferować produkt. W końcowej części przeważa wybór instrumentów marketingu mix (produkt, dystrybucja, promocja i cena). Rozdział drugi zawiera szczegółowy opis reklamy. Jest ona rozumiana jako środek doskonalenia skuteczności biznesu, zapewniający wzajemne korzyści sprzedawcy i konsumentowi, dynamizujący relacje między firmami a klientami, urzeczywistniający się przez operatywne działania organizacyjne, administracyjne i finansowe. Reklama to środek oddziaływania na emocje i zachowania ludzi w masowej sprzedaży. Przedstawiono jej rodzaje z punktu widzenia prowadzonej przez przedsiębiorstwo strategii. Reklama produktu została podzielona na pięć grup: pionierską, wspierającą, przypominającą, produktów sezonowych i konkurencyjną. Scharakteryzowano także cele reklamy. Przedstawione zostały media, środki i nośniki reklamy, które są nosicielami informacji i sugestii, jakie przedsiębiorstwo chce przekazać na rynek. W rozdziale zawarto podstawowe instrumenty promocji sprzedaży mianowicie: obniżki cen, bezpłatne próbki towarów, kupony, oferty refundowane, premie od zakupów, konkursy, loterie, gry i ekspozycje w punkcie sprzedaży. W końcowej części przedstawiono formę aktywności promocyjnej, która ma na celu wykorzystanie w sposób jawny kontaktów z organizacjami i stowarzyszeniami społecznymi dla umacniania i nagłaśniania pozytywnego wizerunku firmy – public relations. W rozdziale trzecim przedstawiono charakterystykę przedsiębiorstwa, uwarunkowania funkcjonowania firmy, analizę SWOT, perspektywy rozwoju oraz działania promocyjne Klubu Fitness „FORMA”.Pozycja Analiza działań promocyjnych w Przedsiębiorstwie Handlowo Usługowym X(2012-09-21 00:09:08) Waleń, Kinga; Rawski, MarekNiniejsze studium składa się z dwóch zasadniczych części: teoretycznej oraz badawczej, poparte jest zatem nie tylko autorskimi badaniami, lecz również literaturą źródłową. Rozdział pierwszy ma charakter teoretyczny, stanowi podstawę do zrozumienia zagadnienia słowa „promocja”. Przedstawiona tu została ogólna charakterystyka, podział i klasyfikacja pojęcia promocji. Rozdział drugi to teoria dotycząca przedsiębiorstwa X. Opisana w tej części została geneza powstania firmy X, ogólna charakterystyka jej działalności, poszczególne działania promocyjne oraz – poprzez przykład przedsiębiorstwa X – ogólne zastosowanie pojęcia promocji w praktyce. Rozdział trzeci stanowi odniesienie do metodologii przeprowadzonych badań. Problemem badawczym w pracy jest ocena działań promocyjnych firmy X. Techniką badawczą, jaką wykorzystano w badaniu, była ankieta. Uczestnikami badań byli przypadkowi klienci sklepów. W sumie ankietę wypełniło 140 osób, różnej płci i w różnym wieku. Wyniki przeprowadzonych badań świadczą o tym, że działania promocyjne firmy X oceniane są pozytywnie. Niniejsze studium stanowi syntetyzujące ujęcie wszystkich możliwych form promocji – w szczególności tych, które stosowane są przez przedsiębiorstwo X. Podjęto zagadnienie promocji także od strony teoretycznej, co pozwala na prawidłowe zrozumienie nie tylko samego terminu, ale także funkcji, jaką działania promocyjne pełnią w procesie rozwoju przedsiębiorstwa.Pozycja Analiza funkcjonalna elektronicznego systemu rozliczenia PIT na przykładzie II US w Tarnowie(2013-01-31 23:16:18) Białas, Mateusz; Rawski, MarekCelem niniejszej pracy jest przedstawienie analizy funkcjonowania elektronicznego systemu rozliczeń PIT na przykładzie Drugiego Urzędu Skarbowego w Tarnowie. Całość materiału została zawarta w czterech rozdziałach. Rozdział pierwszy poświęcono charakterystyce cech podatku oraz omówieniu podstawowych zasad podatkowych i klasyfikacji podatków w Polsce, jak również elementom konstrukcji podatku dochodowego od osób fizycznych. Ponadto przedstawiono zarys historyczny rozwoju podatku dochodowego w Polsce na tle rozwoju podatku dochodowego na świecie. Drugi rozdział nawiązuje do genezy wprowadzenia podatku dochodowego od osób fizycznych oraz źródeł przychodów w tym podatku, metod liczenia kosztów uzyskania, jak również przedstawiono ewolucję ulg podatkowych i zasady rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych. Trzeci rozdział oraz o początkowych wnioskach i wprowadzonych zmianach w funkcjonowaniu omawianego systemu. Ostatni rozdział pracy rozpoczyna się charakterystyką II Urzędu Skarbowego w Tarnowie. Ponadto zawiera analizę ilościową i jakościową deklaracji podatkowych złożonych w II Urzędzie Skarbowym drogą elektroniczną w latach 2008 – 2012. Niniejszą pracę napisano opierając się na obowiązujących aktach prawnych i literaturze z zakresu prawa podatkowego, zawartych w publikacjach książkowych. W celu uzupełnienia i poszerzenia treści pracy korzystano również z czasopism oraz informacji dostępnych w Internecie.