Przeglądaj wg Autor "Rogoda, Janina"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza i ocena efektywności funkcjonowania szkół publicznych na przykładzie szkół podstawowych gminy Łącko(2012-10-18 15:07:56) Rogoda, Janina; Choroszczak, JerzyW pracy omówiono zagadnienie efektywności jako nieodłącznego składnika sukcesu każdej organizacji. Celem pracy była analiza i ocena efektywności funkcjonowania szkół publicznych na przykładzie szkół Gminy Łącko: Szkoły Podstawowej w Zarzeczu oraz Szkoły Podstawowej w Jazowsku. Za główną hipotezę przyjęto, iż funkcjonowanie wybranych placówek oświatowych jest efektywne. Analizę i ocenę efektywności tych szkół oparto na czterech sposobach oceny efektywności: z punktu widzenia podejścia celowościowego, podejścia systemowego, koncepcji grup interesów oraz na podstawie modelu konkurencyjnych wartości. Z przeprowadzonych badań wynika, iż szkoły poddane analizie w zasadzie funkcjonują efektywnie i cały czas pracują nad własnym rozwojem. Szkoła w Jazowsku z uwagi na fakt, że ma już bardzo dobrze wyposażoną bazę szkoły powinna skoncentrować się na skutecznym nauczaniu uczniów. Jeżeli chodzi o Szkołę w Zarzeczu to osiąga wysokie wyniki w nauce, jednak brakuje jej odpowiedniego wyposażenia i pomocy dydaktycznych. W pracy wykorzystano materiały źródłowe z 20 pozycji bibliograficznych, 1 pozycji aktu prawnego oraz 9 pozycji stron internetowych.Pozycja Spis z natury jako jedna z metod przeprowadzania inwentaryzacji w jednostkach budżetowych na przykładzie Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Jazowsku(2010-10-05 12:17:57) Rogoda, Janina; Mikulec, MarekGłównym celem niniejszej pracy było przedstawienie organizacji i przebiegu spisu z natury, jako jednej z metod przeprowadzenia inwentaryzacji w jednostkach budżetowych na przykładzie Zespołu Szkolno - Gimnazjalnego w Jazowsku. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwsze dwa zawierają treści teoretyczne i zostały napisane na podstawie ogólnodostępnej literatury. W rozdziale trzecim wykorzystano stronę internetową Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Jazowsku oraz informacje zgromadzone od pracowników szkoły. Czwarty rozdział został opracowany na podstawie dokumentów znajdujących się w szkole, jak również w Zespole Ekonomiczno - Administracyjnym Placówek Oświatowych, prowadzącym księgowość szkoły. W rozdziale pierwszym przedstawiono specyfikę funkcjonowania jednostek sfery finansów publicznych. Wyjaśniono pojęcie finansów publicznych oraz funkcje, jakie pełnią w gospodarce. Analizie poddano formy funkcjonowania jednostek finansów publicznych, a mianowicie: jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze. W rozdziale drugim pokazano istotę inwentaryzacji. Omówiono jej rodzaje, jak również metody, którymi można ją skutecznie przeprowadzić. W trzecim rozdziale zaprezentowano Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Jazowsku, jako obiekt, w którym przeprowadzono badania. Przedstawiono historię szkoły, pracowników i uczniów. Natomiast w rozdziale czwartym opisane zostały czynności związane z przeprowadzeniem inwentaryzacji za pomocą spisu z natury w Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Jazowsku. Przedstawiono również wnioski wynikające z przeprowadzonej inwentaryzacji.