Przeglądaj wg Autor "Stojda, Magdalena"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza marketingowej strategii cenowej stosowanej przez Wiśniowski Sp. z o.o. S.K.A.(2014-01-27 23:25:18) Stojda, Magdalena; Choroszczak, JerzyPolityka cenowa przedsiębiorstwa jest skomplikowanym, niejednorodnym procesem, wpisanym w strategię marketingową. Celem niniejszej pracy badawczej było dokonanie analizy polityki cenowej przedsiębiorstwa Wiśniowski w kontekście prowadzonej przez firmę strategii marketingowej. Badania ankietowe przeprowadzono wśród klientów firmy Wiśniowski, natomiast wywiad pogłębiony przeprowadzono z kierownikiem marketingu oraz menadżerem produktu. W wyniku przeprowadzonych badań częściowo potwierdzono przyjęte hipotezy: na politykę cenową wpływ ma wiele czynników, zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych, a w tym: koszty produkcji oraz zyski, jakie firma chce generować, a także polityka kształtowania marki i jakości produktu, a także działania konkurencji, oczekiwania i potrzeby nabywców, czy też położenie geograficzne finalnego konsumenta oraz jego funkcjonalną rolę. Jednakże strategia ustalania cen prestiżowych jest dominującą strategią tylko dla określonego produktu, bowiem politykę cenową kształtuje się do indywidualnych serii produkcyjnych.Pozycja Znaczenie analizy finansowej w procesie decyzyjnym inwestora giełdowego na przykładzie analizy wyników finansowych spółki LPP S.A.(2015-07-19 20:39:59) Stojda, Magdalena; Choroszczak, JerzyNiniejsza praca magisterska została poświęcona tematyce oceny sytuacji finansowej spółki akcyjnej, jako źródła informacji dla potencjalnych inwestorów zewnętrznych. Część teoretyczna pracy opiera się na literaturze przedmiotu z zakresu finansów oraz inwestycji. Praktyczną część pracy stanowi analiza danych finansowych spółki giełdowej. Metodą badawczą wykorzystaną w niniejszej pracy było studium przypadku, oparte o wyniki finansowe spółki akcyjnej LPP w latach 2010-2014. W części empirycznej pracy przedstawiono liczne analizy finansowe, w tym analizę bilansu, rachunku zysków i strat, rachunku przepływu środków pieniężnych, a także analizę wskaźnikową oraz analizę wskaźników giełdowych. Wyniki każdej z wymienionych analiz prezentują zmiany w sytuacji finansowej spółki na przestrzeni lat 2010-2014. Na podstawie wyników analiz przedstawiono ocenę prowadzonej polityki zarządczej oraz podejmowanych przez spółkę decyzji strategicznych i finansowych. Wyniki przeprowadzonych analiz danych finansowych spółki LPP w okresie lat 2010-2014 pozwoliły na pozytywne zweryfikowanie 4 z 5 postawionych w niniejszej pracy hipotez badawczych. Co więcej, w pracy udowodniono jak ważna w procesie inwestycyjnym jest rola analizy finansowej spółki giełdowej.