Przeglądaj wg Autor "Suszek, Debora"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Diagnoza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa na przykładzie Textilmarket(2013-07-16 14:19:56) Suszek, Debora; Gancarczyk, MartaCelem pracy była charakterystyka koncepcji otoczenia konkurencyjnego organizacji i metod jego analizy oraz analiza i diagnoza otoczenia konkurencyjnego firmy Textilmarket. Jako główną metodę badawczą wykorzystano rozbudowane studium przypadku, zaś do metod szczegółowych należały wywiad bezpośredni częściowo ustrukturyzowany, obserwacja uczestnicząca i analiza danych wtórnych. Źródła danych miały charakter pierwotny (wywiad częściowo ustrukturyzowany, obserwacja uczestnicząca) i wtórny (dokumentacja wewnętrzna firmy, raporty, analizy, strony internetowe). W wyniku badań stwierdzono, że handel odzieżą dyskontową jest branżą atrakcyjną z perspektywy firmy Textilmarket. Bezpośrednimi konkurentami firmy są Pepco, sieci spożywcze oraz sprzedawcy indywidualni zajmujący się handlem odzieżą dyskontową na bazarach, w lokalach usługowych bądź przez Internet. Do głównych silnych stron Textilmarketu możemy zaliczyć niskie ceny, dobrze przeszkolony personel, odpowiednią aranżację wewnętrzną i zewnętrzną sklepu. Do głównych słabych stron należą niska jakość odzieży damskiej, nieaktualne wzornictwo i trendy, wąski asortyment zabawek, artykułów biurowych oraz biżuterii. Główne szanse w otoczeniu konkurencyjnym firmy Textilmarket stanowią niska siła oddziaływania dostawców, niska groźba pojawienia się nowych konkurentów oraz substytutów oraz znaczny potencjał wzrostu sprzedaży. Zagrożenia w otoczeniu konkurencyjnym firmy Textilmarket związane są z aktywnością i planami rozwoju konkurencji czy też z trudnością w znalezieniu atrakcyjnych lokalizacji dla kolejnych sklepów.