Przeglądaj wg Autor "Woszczyna, Ewa"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bariery komunikacyjne jako przeszkoda w procesie zarządzania rozwojem pracowników w firmie X(2015-10-13 22:27:18) Woszczyna, Ewa; Sidor, MariaW części teoretycznej pracy, obejmującej trzy pierwsze rozdziały, omówiono wybrane aspekty zarządzania rozwojem pracowników w przedsiębiorstwie, m.in. istotę i komponenty rozwoju zawodowego, z podkreśleniem roli kompetencji, podejścia do spraw kariery, wpływu motywacji oraz komunikacji wewnętrznej na podejmowanie przez pracowników rozwoju zawodowego. Najszerzej omówiono kwestie komunikacji w organizacji, z zaznaczeniem występujących form i barier komunikacyjnych w procesie rozwoju zawodowego pracowników, a także sposobów pokonywania tych barier. Rozdział empiryczny ma odniesienie zarówno do teorii z zakresu metodologii badań socjologicznych, jak również do organizacji i realizacji badań własnych w firmie X, wśród pracowników zatrudnionych w obszarze sprzedażowym. Celem głównym pracy była analiza znaczenia komunikacji w rozwoju zawodowym pracowników, z uwzględnieniem występowania problemu barier komunikacyjnych. Diagnoza problemów komunikacyjnych w firmie X została przeprowadzona w oparciu o metody: studium przypadku i sondażu, z zastosowaniem wywiadu standaryzowanego. Hipoteza badawcza zakładająca, iż komunikacja w firmie X nie stanowi utrudnienia w procesie zarządzania rozwojem pracowników, okazała się nieprawdziwa. Analiza wyników badań wykazała, że komunikacja w firmie X ukierunkowana na zarządzanie rozwojem pracowników, jest niewłaściwie realizowana i wymaga przeprowadzenia zmian, w tym wdrożenia programu naprawczego.Pozycja Uwarunkowania funkcjonowania małego przedsiębiorstwa na przykładzie Firmy X(2012-12-03 17:51:58) Woszczyna, Ewa; Rawski, MarekZakres pracy obejmuje problematykę małych i średnich przedsiębiorstw w realiach polskich i europejskich, w sposób ogólny charakteryzuje te firmy w kontekście przedsiębiorczości, zasad i uwarunkowań ich funkcjonowania w warunkach wolnego rynku i obowiązującej ustawy gospodarczej. Przedstawia również przypadek konkretnej Firmy X, jako przykład małego przedsiębiorstwa działającego na rynku lokalnym. Celem pracy było ukazanie różnych aspektów przedsiębiorczości odnoszących się do MŚP w świetle literatury przedmiotu oraz przykładu (Firmy X) znajdującego odzwierciedlenie w praktyce życia gospodarczego. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono ogólną charakterystykę przedsiębiorczości, wychodząc od definicji, następnie ujęto istotę przedsiębiorczości, sprecyzowano jej nazwę oraz wskazano kryteria podziału MŚP. Omówiono też rolę MŚP w gospodarce. W rozdziale drugim dokonano przeglądu form prawnych stosowanych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Rozdział trzeci skupia się na charakterystyce otoczenia małego i średniego przedsiębiorstwa. Rozdział czwarty to studium przypadku Firmy X, zaliczanej do kategorii MŚP. Prezentacja obejmuje informacje dotyczącą historii i działania firmy. Przedstawiona Firma X i jej działanie na przestrzeni lat jest typowym przykładem działania małego przedsiębiorstwa, łącznie z jego problemami i próbą ich rozwiązywania. Opis wybranego przedsiębiorstwa poprzedzała analiza wskazanych dokumentów oraz rozmowa z jego właścicielką. Podczas pisania pracy korzystano z literatury przedmiotu, z pozycji mających charakter poradników dotyczących prowadzenia małej przedsiębiorczości oraz z czasopism fachowych. Wykorzystano także wybrane fragmenty aktów prawnych dotyczących MŚP w Polsce oraz specjalistyczne strony internetowe, w tym strony instytucji rządowych.