Prace dyplomowe / Diploma Theses
Stały URI zbioru
Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych
Przeglądaj
Przeglądaj Prace dyplomowe / Diploma Theses wg Autor "Adamik, Agnieszka"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Postrzeganie bezpieczeństwa bankowości internetowej przez klientów banków(2010-06-15 10:52:25) Adamik, Agnieszka; Batko, BogdanCelem niniejszej pracy jest przedstawienie postrzegania bezpieczeństwa internetowych kont bankowych przez klientów banków. Pytania pomocnicze, które będą pomocne podczas pisania pracy są następujące: Jakie są środki ochrony danych w bankowości internetowej? Czy banki stosują odpowiedni system zabezpieczeń? Czy klienci banków chętnie korzystają z bankowości internetowej? Czy według klientów operacje bankowe dokonywane za pomocą Internetu są bezpieczne? Hipotezy badawcze: H1: Rozwój BI w Polsce nastąpił dużo później niż w krajach europejskich. H2: Korzyści materialne są główną przyczyną korzystania z kont internetowych. H3: Najistotniejszą barierą rozwoju BI jest brak zaufania do przeprowadzanych w Internecie operacji finansowych. H4: Zapory ogniowe przyczyniają się do ograniczenia zagrożeń bankowości internetowej. H5: Niski poziom zabezpieczeń stosowany przez klientów jest głównym zagrożeniem dla kont internetowych. W celu przeprowadzenia badań posłużę się kwestionariuszem ankietowym, który pozwala badaczowi na uzyskanie oczekiwanych informacji. Głównym źródłem informacji wykorzystanym w pracy była przede wszystkim literatura fachowa. Ponadto analizowałam informacje pojawiające się w prasie finansowej i internetowej oraz na stronach internetowych portali finansowych i bankowych. Równie ważnym źródłem informacji było przeprowadzone przeze mnie badanie ankietowe. Z bankowości internetowej korzysta w Polsce około czterdzieści procent posiadaczy kont bankowych. Rozwój BI charakteryzuje się w Polsce dużą dynamiką, niemniej jednak napotyka na drodze istotne bariery. Do najczęściej wymienianych barier należą m.in. opór klientów wobec zmian, brak wiary w Internet, a w szczególności w bezpieczeństwo dokonywanych w nim transakcji finansowych, niska informatyzacja kraju czy brak potrzeby korzystania z banków internetowych.