Przeglądaj wg Autor "Gancarczyk, Marta"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 106
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Aktywizacja bezrobotnych jako obszar działalności Urzędu Pracy(2007) Wal Robert; Gancarczyk, MartaCelem niniejszej pracy jest analiza i ocena polityki państwa w dziedzinie zwalczania bezrobocia, ze szczególnym uwzględnieniem zadań powiatowego urzędu pracy. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej przedstawiono problem bezrobocia w ujęciu ekonomicznym oraz podstawy prawno-organizacyjne interwencji państwa w przeciwdziałanie bezrobociu, z uwagą na rolę i miejsce powiatowych urzędów pracy w tej dziedzinie. W części empirycznej dokonano analizy i oceny działalności powiatowego urzędu pracy w Gorlicach w celu aktywizacji bezrobotnych w latach 2002 do 2005, w szczególności koncentrując się na ostatnim z badanych lat.Pozycja Analiza i ocena atrakcyjności sektora wody mineralnej w Polsce z perspektywy przedsiębiorstwa Muszynianka(2009-07-13 18:55:48) Kusiak, Ewa; Gancarczyk, MartaSektor to część przemysłu grupująca przedsiębiorstwa produkujące wyroby lub usługi o podobnym przeznaczeniu i sprzedające je na tym samym geograficznie rynku. Przedmiotem analizy w niniejszej pracy jest sektor wód mineralnych w Polsce. Celem głównym pracy jest przedstawienie istoty, sposobów identyfikacji i metod analizy sektora oraz analiza i ocena sektora wydobycia i sprzedaży wód mineralnych w Polsce, z punktu widzenia przedsiębiorstwa „Muszynianka”. Realizacji celu głównego służyć będą następujące cele szczegółowe: - przedstawienie sektora jako kategorii ekonomicznej, - przedstawienie metod analizy i oceny atrakcyjności sektora, - identyfikacja podstawowych kryteriów oceny atrakcyjności sektora, - skonstruowanie procedury badawczej dla analizy i oceny atrakcyjności sektora, - analiza i ocena atrakcyjności sektora wód mineralnych w Polsce z uwzględnieniem perspektyw przedsiębiorstwa „Muszynianka”, - sformułowanie zaleceń strategicznych dla Spółdzielni „Muszynianka”. W rozdziale I scharakteryzowano sektor jako kategorię ekonomiczną. Przedstawiono istotę i sposoby identyfikacji sektora. Rozważono różnice w rozumieniu sektora i rynku i określono ich wzajemne oddziaływanie. W tym rozdziale scharakteryzowano również sposoby klasyfikacji sektorów. W rozdziale II zaprezentowano metody analizy i oceny atrakcyjności sektora, które posłużą do badań w części empirycznej. W rozdziale III określono metodykę badania empirycznego, precyzując metody i narzędzia badawcze. Przedstawiono procedurę badań i stosowane źródła. Scharakteryzowano przedsiębiorstwo „Muszynianka”, pod kątem kluczowych produktów i rynków, analizy ekonomiczno – finansowej, zasobów niematerialnych i potencjału kadrowego. W rozdziale IV przeprowadzono analizę i ocenę atrakcyjności sektora wód mineralnych w Polsce z punktu widzenia „Muszynianki”. Zastosowano analizę profilu ekonomicznego sektora, „pięciu sił” M. E. Portera i analizę struktury konkurencji wewnątrz sektora. Następnie przedsiębiorstwa sformułowano wnioski i zalecenia strategiczne dla przedsiębiorstwa "Muszynianka".Pozycja Analiza i ocena systemu motywowania w organizacji non-profit na przykładzie Muzeum Okręgowego w Nowym Sączu(2012-10-16 10:43:57) Pędzich, Angelika; Gancarczyk, MartaCelem pracy była charakterystyka systemu motywowania w Muzeum Okręgowym w Nowym Sączu, które jest instytucją o charakterze non-profit. Dlatego też w pierwszej, teoretycznej części pracy omówiono kwestie związane z funkcjonowaniem organizacji niedochodowych, a także teorie związane z motywowaniem pracowników. W celu scharakteryzowania systemu motywowania w Muzeum analizie poddana została dostępna dokumentacja, a także wykorzystano sondaż diagnostyczny wśród pracowników Muzeum. W efekcie przeprowadzonych badań uzyskano odpowiedź na postawiony problem badawczy, mianowicie jak pracownicy Muzeum ustosunkowują się do obowiązującego w instytucji systemu motywacyjnego.Pozycja Analiza i ocena zewnętrznych źródeł finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie banku Getin Noble Bank S.A.(2013-03-11 22:28:13) Kałucka, Danuta; Gancarczyk, MartaMałe i średnie przedsiębiorstwa w trakcie swojego rozwoju współpracują z różnorodnymi instytucjami otoczenia biznesu. Przykładem mogą być tu banki, które coraz częściej przedstawiają ofertę skierowaną do firm sektora MSP, wpisując się w ich specyficzne wymagania. W pracy podjęto próbę ukazania, jakie rodzaje produktów bankowych są najczęściej wykorzystywane w działalności małych i średnich przedsiębiorstw oferowanych przez Getin Noble Bank, określono czynniki, które wpływają na wybór poszczególnych produktów bankowych prze firmy sektora MSP oraz przedstawiono zastałe bariery występujące podczas współpracy z badanym bankiem. Celem całej pracy charakterystyka zewnętrznych źródeł finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw oraz ocena dostępności i przydatności oferty Getin Noble Bank dla tej grupy przedsiębiorstw. Oceny tej dokonano na podstawie danych wtórnych takich jak analiza dokumentacji bankowej, ogólne warunki udzielania kredytów dla firm oraz danych pierwotnych tj. wywiadu z doradcą bankowym oraz przeprowadzenie ankiety badawczej wśród firm sektora MSP korzystających z usług Getin Noble Banku. Na podstawie tych narzędzi można uznać bogatą ofertę Getin Noble Banku za łatwo dostępną oraz przydatną nie tylko z punktu widzenia banku ale również, i co najważniejsze, ze strony klienta.Pozycja Analiza procesu przekształceń własnościowych na przykładzie Fabryki Maszyn Wiertniczych i Górniczych "Glinik" w Gorlicach(2006) Adamczyk, Barbara; Gancarczyk, MartaCelem pracy jest analiza procesu przekształceń własnościowych na przykładzie Fabryki Maszyn Glinik S.A. w Gorlicach. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Rozdział 1 omawia temat prywatyzacji, jej istotę, metody, rodzaje i efekty. Przedstawiono także dynamikę procesów prywatyzacyjnych oraz ich ocenę. Jeden podrozdział poświecony jest Programowi Powszechnej Prywatyzacji. W rozdziale 2 przedstawiono problematykę restrukturyzacji przedsiębiorstw jako procesu ściśle powiązanego z przekształceniami własnościowymi, który pozwala dostosowywać przedsiębiorstwa do wymogów gospodarki rynkowej. Rozdział 3 przedstawia jak procesy prywatyzacji i restrukturyzacji zachodziły w Fabryce Maszyn Glinik S.A. w Gorlicach od początku lat 90-tych XX wieku, aż do chwili obecnej. Wpływ tych procesów zanalizowano przy pomocy metody SWOT, wykonanej dla firmy przed prywatyzacja, a następnie po jej zakończeniu. Rozdział 3 oparto na dokumentacji firmy oraz częściowo ustrukturyzowanych wywiadach z kierownictwem i działem ekonomicznym firmy.Pozycja Analiza strategiczna firmy na przykładzie hurtowni warzyw i owoców P.H.U.P. "Blit'(2008) Blicharz, Anna; Gancarczyk, MartaCelem pracy jest przedstawienie metod analizy dla określania opcji strategicznej, a następnie analiza strategiczna i wyznaczenie opcji dla hurtowni warzyw i owoców „Blit”. W rozdziale pierwszym przedstawiono znaczenie strategii, proces budowy strategii, strategie konkurencji i scharakteryzowano ewolucję myślenia strategicznego. Uwagę skoncentrowano na znaczeniu analizy strategicznej i jej roli w planowaniu i realizacji strategii. Rozdział drugi zawiera charakterystykę metod analizy strategicznej i ocenę ich użyteczności w formułowaniu opcji strategicznych. Przedstawiono metody analizy otoczenia, analizy potencjału firmy oraz metody integrujące analizę potencjału i otoczenia. Każdy z rodzajów analizy podsumowano graficzną prezentacją w postaci tabeli ukazującej możliwości wyciągnięcia wniosków płynących z danej metody analizy strategicznej. W rozdziale trzecim omówione zagadnienia metodyczne badania empirycznego, tj. cel i zakres badania, założenia i metody badawcze. W rozdziale czwartym przeprowadzono analizę strategiczna hurtowni warzyw i owoców „Blit”. Przedstawiono historię firmy, jej pozycję rynkową, zasady dystrybucji dóbr i usług oraz zidentyfikowano obecną strategię. Zanalizowano otoczenie sektorowe przy pomocy metody „pięciu sił” Portera. Analizę potencjału, oparto na modelu łańcucha wartości, który pozwolił określić silne i słabe strony firmy. Następnie, przy wykorzystaniu wniosków z analiz potencjału i otoczenia, przeprowadzono integrującą analizę SPACE i wyznaczono opcję strategiczną dla badanego przedsiębiorstwa. W części empirycznej pracy wykorzystano zarówno źródła pierwotne (wywiad z właścicielem firmy), jak i wtórne, w postaci analizy dokumentacji przedsiębiorstwa „Blit”. W części teoretycznej oparto się na literaturze przedmiotu oraz artykułach z czasopism naukowych.Pozycja Business model concept and application(2010-11-06 13:44:23) Ogonowska, Kinga; Gancarczyk, MartaIn this thesis I would like to clarify the major approached to business models, define business model innovation, identify types of business models and innovations that are applied in the companies under research, indicate strengths and weaknesses of the business models studied and determine their innovative value. The sources of data include secondary from literature review, reports, corporate web pages and primary data from the interviews with employees of the Polish companies under research. Main research methods and tools include desk research, interview, own observations as webpage user, and case study. The weaknesses of the business models studied are: dependency on Information technology, dependency on access to the Internet and dependency on relations with business partners. The weakness of this business model also lies in constant need for investments in improvements and R&D. The innovative value of these business models comes from their ability to reach a countless number of customers from all over the world, democratize trade, quickly adjust demand to supply and provide unlimited access to products and services.Pozycja Czynniki innowacyjności polskich przedsiębiorstw w latach 2004-2009(2011-11-14 18:22:43) Kurczaba-Gawlik, Patrycja; Gancarczyk, MartaCelem badania empirycznego jest identyfikacja czynników innowacyjności polskich przedsiębiorstw w latach 2004 – 2009. W zakresie moich zainteresowań są zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Dzięki przeprowadzonym badaniom będzie można wskazać znaczenie innowacji w rozwoju analizowanych firm, a także czynników wewnętrznych i zewnętrznych stanowiących bariery innowacyjności. Cele szczegółowe pracy to: 1. Charakterystyka istoty i determinantów działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w oparciu o analizę teorii innowacji. 2. Przedstawienie elementów i metod procesu zarządzania innowacjami. 3. Analiza założeń publicznego wsparcia innowacyjności przedsiębiorstw. 4. Określenie wewnętrznych i zewnętrznych barier innowacyjności polskich przedsiębiorstw w latach 2004 – 2009. Realizacja celów badania umożliwi odpowiedź na następujące pytania badawcze: 1. Jak kształtowała się innowacyjność w przedsiębiorstwach różnej wielkości w Polsce w latach 2004 – 2009? 2. Jaki typ innowacji dominował w wymienionych organizacjach w badanym okresie? 3. Jakie były nakłady organizacji na innowacje (nakłady na B+R, zakup technologii, marketing)? 4. Jakie były efekty wdrożonych innowacji? 5. Jakie czynniki wewnętrzne (dotyczące potencjału organizacji) determinowały innowacyjność przedsiębiorstw w omawianym okresie? 6. Jakie czynniki zewnętrzne (związane z otoczeniem) miały wpływ na innowacyjność przedsiębiorstw w latach 2004 – 2009? Przedmiotem moich badań jest analiza badań przeprowadzonych przez wybrane ośrodki badawcze GUS oraz PARP. Źródła danych mają charakter wtórny, gdyż skorzystano z cudzych badań empirycznych i dostępnych danych statystycznych. Wykorzystano raporty przygotowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz informacje i opracowania Głównego Urzędu Statystycznego.Pozycja Czynniki sukcesu i bariery w pozyskiwaniu środków unijnych dla działań rozwojowych w MSP(2012-11-25 19:46:27) Harmata, Wojciech; Gancarczyk, MartaCelem poniższej pracy jest wskazanie czynników sukcesu i barier w pozyskiwaniu finansowania ze środków Unii Europejskiej dla działań rozwojowych małych i średnich przedsiębiorstw. W pracy wykorzystano dwie metody badawcze. Badanie empiryczne zostało przeprowadzone przy użyciu metody sondażowej, opartej o narzędzie badawcze, jakim jest kwestionariusz ankiety. Drugą, wykorzystaną metodą badawczą jest analiza danych zastanych. Źródła danych będących podstawą przeprowadzonych analiz, miały charakter wtórny i obejmowały raporty oraz publikacje wydawane przez Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Polskę Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz Komisję Europejską. Przedsiębiorstwa otrzymujące pomoc w postaci dotacji, to głównie podmioty z długoletnim stażem, o ugruntowanej pozycji na rynku, mające doświadczenie w działalności na polskim rynku oraz rynkach zagranicznych. Problemy jakie napotykają na drodze ku otrzymaniu pomocy z funduszy Unii Europejskiej, związane są głównie z biurokracją, jaka towarzyszy procesowi przyjmowania i oceny wniosków oraz realizacji płatności. Bariery dotyczą również kwestii związanych z ustaleniem kosztów kwalifikowanych, pozyskaniem kapitału na pokrycie wkładu własnego oraz z prawidłowym rozliczeniem przedsięwzięcia. Sposoby rozwiązania wskazanych trudności skupiają się wokół skrócenia oraz uproszczenia całego procesu przyznawania dotacji z funduszy Unii Europejskiej.Pozycja Determinanty rozwoju MSP w województwie małopolskim w latach 2000 – 2011(2011-09-21 12:37:47) Durałek, Anna; Gancarczyk, MartaCelem głównym pracy było określenie regionalnych czynników rozwoju MSP na przykładzie Województwa Małopolskiego. Realizacja tego celu wiązała się m.in. z: charakterystyką silnych i słabych stron firm z małopolskiego sektora MSP, określeniem ekonomicznych i instytucjonalnych czynników warunkujących procesy powstawania oraz rozwoju MSP w regionie w świetle koncepcji ekonomicznych i badań empirycznych jak również z określeniem barier utrudniających ich funkcjonowanie oraz rozwój. Wśród słabych stron małopolskiego sektora MSP zdiagnozowano: oparcie konkurencyjności o przewagę kosztową i cenową, które mogą okazać się nietrwałe, małe zainteresowanie funduszami unijnymi i publicznymi przy realizacji inwestycji oraz wysoki udział prostych form prawnych nie cieszących się uznaniem i zaufaniem wśród partnerów biznesowych. Do mocnych stron sektora MSP należy przede wszystkim świadomość potrzeby poszukiwania informacji o nowych technologiach i zdobywaniu certyfikatów jakości oraz coraz bardziej stabilna sytuacja finansowa przedsiębiorstw. W chwili obecnej największą szansą dla małopolskiego sektora MSP jest potencjał instytucji transferu wiedzy w regionie, potencjał dla tworzenia powiązań klastrowych z innymi przedsiębiorstwami (klastry, sieci współpracy) oraz rozwój zagranicznych rynków dzięki utrzymaniu konkurencyjności kosztowej i rozwoju technologicznej, a także promocji produktów regionalnych. Główne zagrożenia stanowią spadek tempa wzrostu gospodarczego w kraju i UE, bariery w dostępie do rynkowego finansowania zwrotnego i finansowania unijnego oraz utrzymujące się bariery administracyjno-prawne w prowadzeniu działalności gospodarczej. Podstawowe metody i narzędzia badawcze wykorzystane w pracy obejmują przede wszystkim: analizę danych statystycznych, analizę badań cudzych dotyczących przedsiębiorstw Małopolski i ich otoczenia oraz analizę dokumentów programowych dotyczących rozwoju województwa małopolskiego. Źródła danych miały charakter wtórny i obejmowały: raporty i dane GUS i WUS oraz cudze badania empiryczne.Pozycja Diagnoza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa na przykładzie Textilmarket(2013-07-16 14:19:56) Suszek, Debora; Gancarczyk, MartaCelem pracy była charakterystyka koncepcji otoczenia konkurencyjnego organizacji i metod jego analizy oraz analiza i diagnoza otoczenia konkurencyjnego firmy Textilmarket. Jako główną metodę badawczą wykorzystano rozbudowane studium przypadku, zaś do metod szczegółowych należały wywiad bezpośredni częściowo ustrukturyzowany, obserwacja uczestnicząca i analiza danych wtórnych. Źródła danych miały charakter pierwotny (wywiad częściowo ustrukturyzowany, obserwacja uczestnicząca) i wtórny (dokumentacja wewnętrzna firmy, raporty, analizy, strony internetowe). W wyniku badań stwierdzono, że handel odzieżą dyskontową jest branżą atrakcyjną z perspektywy firmy Textilmarket. Bezpośrednimi konkurentami firmy są Pepco, sieci spożywcze oraz sprzedawcy indywidualni zajmujący się handlem odzieżą dyskontową na bazarach, w lokalach usługowych bądź przez Internet. Do głównych silnych stron Textilmarketu możemy zaliczyć niskie ceny, dobrze przeszkolony personel, odpowiednią aranżację wewnętrzną i zewnętrzną sklepu. Do głównych słabych stron należą niska jakość odzieży damskiej, nieaktualne wzornictwo i trendy, wąski asortyment zabawek, artykułów biurowych oraz biżuterii. Główne szanse w otoczeniu konkurencyjnym firmy Textilmarket stanowią niska siła oddziaływania dostawców, niska groźba pojawienia się nowych konkurentów oraz substytutów oraz znaczny potencjał wzrostu sprzedaży. Zagrożenia w otoczeniu konkurencyjnym firmy Textilmarket związane są z aktywnością i planami rozwoju konkurencji czy też z trudnością w znalezieniu atrakcyjnych lokalizacji dla kolejnych sklepów.Pozycja Diagnoza potencjału rozwoju klastrów kultury i czasu wolnego w Małopolsce(2010-05-28 12:08:01) Kamińska, Monika; Gancarczyk, MartaCelem głównym pracy jest analiza koncepcji klastrów ze szczególnym uwzględnieniem klastrów kultury i czasu wolnego oraz diagnoza potencjału rozwoju klastrów kultury i czasu wolnego w Małopolsce. Zwrócono uwagę na istotną rolę jaką odgrywają klastry kultury w budowaniu przewagi konkurencyjnej innowacyjnej gospodarki na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym, jak i międzynarodowym. Zaznaczono rolę klastrów kultury, jako odpowiedzi na istniejące bariery odnalezienia dialogu pomiędzy kulturą a biznesem, porozumienia dzięki któremu można zniwelować trudności w realizacji projektów kulturalnych dostosowanych do potrzeb współczesnego odbiorcy. Temat jest tym bardziej istotny, że dotychczas powstało bardzo niewiele publikacji na ten temat, które pozwoliłyby na ocenę funkcjonowania klastrów kultury i czasu wolnego. W moim odczuciu istnieją poważne luki w analizie tego zjawiska w literaturze polskiej, a dostępna literatura anglojęzyczna nie jest tłumaczona na język polski, dostępne są jedynie fragmenty, często wyrwane z kontekstu i nie osadzone w kulturze polskiej. Dla osiągnięcia głównego celu pracy określono cele szczegółowe: 1. Charakterystyka koncepcji klastrów w teoriach ekonomicznych. 2. Określenie zasad i instrumentów polityki wsparcia klastrów w Unii Europejskiej i w Polsce. 3. Przedstawienie istoty przemysłów kultury i czasu wolnego. 4. Diagnoza potencjału rozwoju klastrów kultury i czasu wolnego w Małopolsce. Sukces przychodzi z czasem, a cykl życia klastra jest długi, w związku z czym na rezultaty trzeba poczekać. Pomimo tego, iż diagnoza małopolskich klastrów jasno wskazuje na znacznie słabsze wyniki potencjału kluczowych czynników sukcesu w porównaniu z benchmarkiem europejskim, nie wolno zapominać że europejskie klastry kultury i czasu wolnego mają znacznie dłuższą historię.Pozycja Diagnoza uwarunkowań otoczenia jednostki administracyjnej na przykładzie gminy Ochotnica Dolna(2009-03-27 22:26:09) Kozielec, Marta; Gancarczyk, MartaCelem pracy jest przedstawienie metod analizy otoczenia dla formułowania strategii rozwoju oraz analiza i diagnoza uwarunkowań otoczenia jednostki administracyjnej, na przykładzie gminy Ochotnica Dolna. Realizacji celu głównego służą następujące cele szczegółowe: przedstawienie koncepcji strategii i metody analizy strategicznej otoczenia organizacji ; ukazanie gminy w systemie samorządowym ; charakterystyka gminy Ochotnica Dolna ; analiza i diagnoza uwarunkowań otoczenia dla perspektyw rozwoju gminy Ochotnica Dolna. W pracy starano się odpowiedzieć na następujące pytania badawcze: - jakie szanse i zagrożenia dla rozwoju analizowanej gminy wynikają z analizy makrootoczenia? - jakie szanse i zagrożenia dla rozwoju gminy Ochotnica Dolna wynikają z analizy otoczenia bliższego? - jakie rekomendacje dla tworzenia strategii rozwoju wynikają z uwarunkowań otoczenia? Rozdział pierwszy przedstawia istotę i rodzaje strategii w przedsiębiorstwie, jej procesy formułowania. Zawiera także opis roli jaką odgrywa analiza strategiczna w procesie formułowania strategii. Ukazane tutaj są również metody analizy bliższego i dalszego otoczenia organizacji. W rozdziale drugim scharakteryzowano istotę gminy oraz realizowane przez nią zadania, a także jej prawa i obowiązki. W tym właśnie rozdziale ukazana jest gmina jako jednostka samorządu terytorialnego, która ponosi odpowiedzialność za wykonywane działania. Rozdział trzeci to charakterystyka gminy Ochotnica Dolna. Scharakteryzowano uwarunkowania geograficzne, rynek pracy, a także stan oświaty i sektora przedsiębiorstw. Rozdział czwarty to analiza i diagnoza uwarunkowań otoczenia, istotnych dla tworzenia strategii rozwoju gminy Ochotnica Dolna. Przeprowadzono analizę makrootoczenia i mikrootoczenia przy użyciu takich metod jak: metoda PEST i metoda scenariuszowa. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu oraz dane wtórne w postaci dokumentacji gminy. Zakres merytoryczny pracy dotyczy zarządzania strategicznego i analizy strategicznej. Zakres przestrzenny obejmuje obszar gminy Ochotnica Dolna oraz jej otoczenie powiatowe i wojewódzkie oraz krajowe. Analiza obejmuje lata 2005-2008 i koncentruje się na samorządzie terytorialnym.Pozycja Dystrybucja w Internecie a poziom satysfakcji klienta na przykładzie Allegro.pl(2013-10-26 16:37:04) Bogdan, Paulina; Gancarczyk, MartaGłównym celem niniejszej pracy jest przedstawienie istoty dystrybucji internetowej oraz ocena poziomu satysfakcji klienta z internetowych usług dystrybucyjnych na przykładzie Allegro wraz z rekomendacjami usprawnień. Na podstawie badania uzyskano informacje, na temat zalet i wad wykorzystywania tego kanału. Serwis Allegro.pl stosuje model dystrybucji business to consumer. Formą dystrybucji stosowaną przez portal jest natomiast Internet. Platforma Allegro.pl daje swoim łatwość w prezentacji towarów, a także dostęp do szerokiego grona konsumentów. Innymi zaletami serwisu są: brak barier geograficznych czy też wprowadzony system Programu Ochrony Konsumenta, który zabezpiecza przed nie otrzymaniem od dostawcy towaru lub też otrzymaniu niewłaściwej, nie spełniającej oczekiwania nabywcy rzeczy. Poza cechami, które wywołują zadowolenie klienta można wymienić również te, które wpływają na brak jego satysfakcji z zakupów, m. in.: długi okres oczekiwania na dostawę, otrzymanie towaru niezgodnego z opisem, brak kontaktu ze sprzedającym, problemy ze zwrotem towaru czy niemiła obsługa. W ramach usprawnień, jakie platforma Allegro.pl mogłaby wprowadzić w celu zwiększenia zadowolenia klientów ze świadczonych usług, można wymienić np. status zamówienia, czy większa kontrola sprzedających.Pozycja Działalność promocyjna gminy na przykładzie Starego Sącza(2013-01-28 22:00:09) Długosz, Beata; Gancarczyk, MartaBadania zawarte w niniejszej pracy mają na celu analizę istoty oraz narzędzi działalności promocyjnej gminy i diagnozę działalności promocyjnej gminy Stary Sącz w latach 2008-2011. W tym celu wykorzystano dwie techniki badawcze, czyli technikę analizy danych wtórnych oraz technikę ankiety. W latach 2008-2011 gmina Stary Sącz stosowała szereg działań promocyjnych tj. koncerty, festiwale itp. Działania te miały na celu promocję miasta jako miejsca zabytkowego i związanego z turystyką pielgrzymkową oraz miejsca do aktywnego wypoczynku. Drugi cel nie został do końca osiągnięty, gdyż mieszkańcy i turyści postrzegają Stary Sącz głównie jako miasto zabytkowe i związane z miejscami kultu religijnego. Słabą stroną promocji jest działalność promocyjna w Internecie, a mocną – imprezy kulturalne i ogólnie panująca przyjazna atmosfera w mieście. Wizytówką miasta są głównie miejsca kultu religijnego oraz po części sam Urząd Miejski. Turystów do odwiedzenia miasta zachęcają głównie informacje od znajomych, które często są na niezadowalającym poziomie. Sposób promocji gminy wymaga korekt i usprawnień, tak aby gmina mogła poszerzyć wachlarz oferowanych przez siebie atrakcji, których bez wątpienia jej nie brakuje.Pozycja Finanse jednostki samorządu terytorialnego a możliwości realizacji strategii rozwoju na przykładzie gminy Gorlice(2006) Gębarowski, Artur; Gancarczyk, MartaPodejmując próbę zdefiniowania samorządu terytorialnego można go określić jako zdecentralizowaną, nie podporządkowaną hierarchicznie władzy centralnej, władzę publiczną, z własnymi, wybieralnymi organami uchwałodawczymi i wykonawczymi. Zakres uprawnień samorządu terytorialnego ogranicza się do spraw regionalnych i lokalnych. Jego funkcjonowanie jest przejawem działalności władz publicznych, dlatego podlega nadzorowi państwa. Nadzór ten ogranicza się jednak do stwierdzenia legalności. Samorząd terytorialny powinien zastępować państwo tam, gdzie ze względu na większą znajomość warunków lokalnych, zrobi to od państwa lepiej. Jest to realizacja zasady subsydiarności oznaczającej, że władza publiczna nie powinna przeszkadzać obywatelom, ani grupom społecznym w podejmowaniu i realizowaniu własnych inicjatyw. Samorząd terytorialny powinien posiadać samodzielny plan rozwoju, zbudowany według założeń podobnych do stosowanych w organizacji. Jednym z podstawowych zadań samorządu terytorialnego jest pozyskiwanie środków pieniężnych, potrzebnych na świadczenie usług publicznych i realizację strategii rozwoju. Realizacja strategii rozwoju jest uwarunkowana łączeniem wewnętrznych i zewnętrznych źródeł finansowania. Celem niniejszej pracy jest analiza możliwości realizacji strategii gminy w świetle dostępnych źródeł finansowania, na przykładzie gminy Gorlice. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W warstwie teoretycznej zanalizowano gminną gospodarkę finansową, a także ukazano czym jest strategia dla jednostki terytorialnej. Warstwa empiryczna opiera się na analizie budżetu i strategii gminy Gorlice w okresie 2004-2006.Pozycja Finansowanie a realizacja celów organizacji non-profit na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Nowym Sączu(2009-07-01 11:11:42) Nieć, Dorota; Gancarczyk, MartaCelem głównym pracy jest analiza źródeł finansowania i systemu planowania w organizacjach non-profit oraz oszacowanie możliwości realizacji celu strategicznego jakim jest osiągnięcie wymaganych prawem standardów funkcjonowania w oparciu o wykorzystywane źródła finansowania w Domu Pomocy Społecznej w Nowym Sączu. Celowi głównemu służy realizacja celów szczegółowych pracy, którymi są: 1) charakterystyka istoty, kryteriów identyfikacji i typów organizacji non-profit; 2) przedstawienie specyfiki formułowania celów organizacji niedochodowych; 3) analiza źródeł finansowania organizacji non-profit; 4) charakterystyka źródeł finansowania i celów Domu Pomocy Społecznej (DPS) w Nowym Sączu; 5) oszacowanie możliwości realizacji celów DPS związanych z programem naprawczym w latach 2000-2005 w świetle dostępnych źródeł finansowania. W pracy podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania badawcze: 1. Jakie stosuje się kryteria wyróżnienia organizacji non-profit? 2. Jakie jest miejsce organizacji non-profit w polityce społecznej państwa? 3. Jakie są determinanty określania celów w organizacjach non-profit? 4. Jakie źródła finansowania obserwujemy w organizacjach non-profit? 5. Jaki system celów określono w Domu Pomocy Społecznej (DPS) w Nowym Sączu w związku z programem naprawczym 2000-2005? 6. Jakie są źródła finansowania dla przyjętego zestawu celów DPS? 7. Czy dostępne źródła finansowania umożliwiły efektywną realizację celów operacyjnych i strategicznych związanych z programem naprawczym w latach 2000-2005? W pracy przedstawiano źródła finansowania oraz hierarchie celów organizacji non-profit na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Nowym Sączu. Poruszona została także kwestia pomocy społecznej w Polsce. Praca składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów oraz zakończenia. W pierwszym rozdziale przedstawiona została pełna charakterystyka organizacji typu non-profit. Opisane zostały kryteria identyfikacji organizacji niedochodowych, ich typy oraz kluczowe czynniki prowadzące organizacje non-profit do sukcesu. W rozdziale tym omówiono również cele i zadania pomocy społecznej. W drugim rozdziale przedstawiono rodzaje celów w organizacjach non-profit oraz charakterystykę otoczenia organizacji. Poruszona została także kwestia miejsca organizacji niedochodowych w polityce społecznej państwa. Ponadto zestawione zostały ze sobą cele polityki społecznej państwa z celami organizacji niedochodowych w celu znalezienia współzależności. Trzeci rozdział to prezentacja źródeł finansowania organizacji niedochodowych, które zostały scharakteryzowane w podziale na budżetowe oraz pozabudżetowe. Czwarty rozdział jest szczegółową charakterystyką Domu Pomocy Społecznej w Nowym Sączu jako organizacji non-profit. W tym rozdziale przedstawiona została historia konkretnego Domu Pomocy Społecznej w Nowym Sączu oraz baza z wyposażeniem obiektu, a także najważniejsze regulaminy istniejące w DPS tj. regulamin organizacyjny, regulamin mieszkańców i regulamin pracy. Przedstawiono podstawy prawne działalności finansowej Domu i uregulowania wewnętrzne. W rozdziale piątym przedstawiono analizę ekonomiczną poprzez zbadanie i porównanie kondycji Domu Pomocy Społecznej Nowym Sączu w ciągu sześciu lat tj. 2000 - 2005 oraz dokonano oceny sytuacji finansowej. Ponadto przedstawiono system celów organizacji w latach 2000 – 2005 oraz ich podział na cel główny w postaci dostosowania domu do wymaganych prawem standardów, jako cel strategiczny oraz cele operacyjne, dotyczące poszczególnych usprawnień infrastruktury. Zakres merytoryczny pracy obejmuje planowanie i finansowanie działalności organizacji non-profit. Natomiast zakres branżowy pracy dotyczy charakterystyki organizacji non profit. Zasięg czasowy obejmuje lata 2000 – 2005. W części teoretycznej za metodę realizacji pracy przyjęto analizę literatury przedmiotu, natomiast w części praktycznej zastosowano analizę danych wtórnych (statystyki dotyczące sektora organizacji niedochodowych, dokumentacja i raporty Domu Pomocy Społecznej w Nowym Sączu), opis przypadku oraz analizę finansową. Dane pierwotne pochodziły z obserwacji i wywiadu.Pozycja Finansowanie instytucji non profit na przykładzie wybranych bibliotek powiatu nowosądeckiego(2013-07-30 11:19:12) Sadowska, Katarzyna; Gancarczyk, MartaCelem mojej pracy jest charakterystyka bibliotek jako organizacji niedochodowych ze szczególnym uwzględnieniem źródeł finansowania oraz analiza źródeł finansowania wybranych bibliotek gminnych z obszarów miejskich i wiejskich w powiecie nowosądeckim wraz z rekomendacjami co do sposobu kształtowania tych źródeł. Badania przeprowadziłam w sześciu bibliotekach, trzech z obszaru wiejskiego i trzech z obszaru miejskiego. Metodami badawczymi wykorzystanymi w pracy są wywiady w bibliotekach powiatu nowosądeckiego, analiza danych wtórnych oraz obserwacja uczestnicząca. Techniką badawczą jest wywiad bezpośredni ustrukturyzowany, natomiast narzędziem badawczym – kwestionariusz wywiadu. Źródła danych mają charakter pierwotny i wtórny. Źródła pierwotne stanowią wywiady, zaś źródła wtórne – dokumentacja i strony internetowe bibliotek. Na podstawie analizy otrzymanych wyników stwierdziłam, iż biblioteki w zdecydowanej większości finansowane są przez samorząd i państwo, w niewielkim jednak stopniu przez Unię Europejską czy prywatnych darczyńców. Wykazałam także różnice pomiędzy finansowaniem bibliotek miejskich i wiejskich oraz przedstawiłam silne i słabe strony źródeł finansowania, a także sposoby finansowania tych źródeł.Pozycja Finansowanie ze środków publicznych w procesie zakładania i rozwoju firmy na przykładzie sieci przedszkoli „Bajkowy Świat”(2012-11-21 02:54:25) Kozieł, Renata; Gancarczyk, MartaCelem pracy jest charakterystyka publicznych źródeł finansowania zakładania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw oraz ocena znaczenia tych środków procesie zakładania i wzrostu przedszkola „Bajkowy Świat”. Wykorzystane w pracy metody badawcze to: analiza dokumentacji firmy oraz wywiad bezpośredni swobodny. Wykorzystano także: model Churchill’a i Lewis, diagnozę potencjału wzrostowego firmy POS, diagnozę źródeł finansowania w cyklu życia firmy. Źródłami wtórnymi były wewnętrzne dokumenty firmy, a źródłem pierwotnym, wywiad. Firma „Bajkowy Świat” znajduje się w fazie zaistnienia na rynku. W tej fazie zapotrzebowanie na kapitał zewnętrzny wiąże się z tworzeniem bazy funkcjonalnej, struktury organizacyjnej, zakupem gruntów, budynków, zaopatrzenia, akcesoriów, materiałów i wyposażenia oraz zaspokojeniem bieżących potrzeb. Wsparcie ze źródeł publicznych było niezbędne dla analizowanej firmy by zaistnieć na rynku i móc osiągać dalszy wzrost. Bez dofinansowania firma nie byłaby zdolna wykorzystać rynkowych szans w postaci stale rosnącego popytu na usługi przedszkolne.Pozycja Firmy wzrostowe - gospodarcze znaczenie i problemy identyfikacji(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2008) Gancarczyk, MartaGrowth companies. i.e. those capable of considerable size enlargement within a thin period of time, represent a major source of the net increase in employment and in innovations. The important practical and methodological problem is how to identify such companies. The paper presents two ways of differentiating growth businesses: based on the ex-post identification criteria and based on the growth factors discovered in the empirical research. The latter may represent a foundation for an ex-ante analysis, i.e. for diagnosing a growth potential of a selected business.