Instytut Informatyki
Stały URI zbioru
Przeglądaj
Przeglądaj Instytut Informatyki wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Przetwarzanie tekstów(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2002) Białas, Franciszek; Ciosek, Włodzimierz; Połeć, KrystynaSkrypt przeznaczony był dla studentów I roku jako podręcznik do przedmiotu "Podstawy technik komputerowych". Opisywał podstawy obsługi programu MS Word 97: wpisywanie tekstu, formatowanie (czcionki, akapitu, stylu) oraz pracę z tabelami, elementami grafiki. Podawał, jak zarządzać długimi dokumentami i tworzyć korespondencję seryjną. Zagadnienia omówiono na przykładach. Skrypt wycofano z użytku ze względu na pojawienie się nowej wersji programu MS Word (2007). Przykłady (pism, dokumentów) pozostają aktualne.Pozycja Podstawy technik komputerowych(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2002) Połeć, KrystynaSkrypt opisuje zadania wykonywane na ćwiczeniach do przedmiotu "Podstawy technik komputerowych". Materiały obejmują zagadnienia związane z posługiwaniem się systemem Windows (np. operacje na plikach i folderach) oraz tworzenie dokumentów w programach biurowych (np. MS Word, MS Excel). Omówiono również komendy systemu DOS i program Norton Commander. Skrypt w prezentowanej postaci był używany do początków XXI wieku.Pozycja Bazy danych: materiały pomocnicze do ćwiczeń kursu prowadzonego w oparciu o program Microsoft Access(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2002) Połeć, KrystynaSkrypt był wykorzystywany w ramach ćwiczeń do przedmiotu "Bazy danych" dla studentów kierunków ekonomicznych. Opisuje pracę w programie Microsoft Access 2003 - zasady obsługi programu, modyfikacji i szukania informacji w bazie danych. Na przykładach pokazuje, jak projektować obiekty bazy danych - tabele, formularze raporty i kwerendy. Ze względu na rozwój oprogramowania i ukazanie się nowej, mocno zmienionej wersji programu Access (2007) skrypt zdezaktualizował się. Ciągle jednak zadania i bazy w nim opisane służą jako inspiracja do ćwiczeń.Pozycja Zintegrowany system do zarządzania firmą Microsoft Business Solutions Navision Attain: materiały szkoleniowe(Drukarnia Goldruk, Nowy Sącz, 2004) Połeć, KrystynaFirma Microsoft w swoim programie uniwersyteckim udostępnia szkołom wyższym oprogramowanie biznesowe. WSB-NLU na przełomie lat 90-tych i pierwszych lat XXI wieku korzystało z systemu MBS Navision Attain (obecnie MS Dynamics). W ramach ćwiczeń do przedmiotu "Systemy Informacyjne w Zarządzaniu" studenci poznawali praktycznie możliwości oprogramowania klasy ERP. W programie Navision Attain wykonywali podstawowe operacje: wystawiali dokumenty handlowe, magazynowe, kasowe, księgowe w fikcyjnej firmie Cronus Skryba. Niniejszy skrypt opisuje zadania wykonywane przez studentów na zajęciach. Od ok. roku 2008 na ćwiczeniach z przedmiotu "Systemy Informacyjne w Zarządzaniu" wykorzystywany jest program Comarch Optima.Pozycja Formatowanie pracy dyplomowej(2014-03-01) Połeć, KrystynaOd dłuższego czasy większość studentów sama redaguje swoje prace dyplomowe. Korzysta w tym celu z programu typu edytor tekstu np. MS Word. Techniczny aspekt pisania pracy dyplomowej bywa uciążliwy, gdy redaktor nie zna pewnych mechanizmów edytorów i ułatwień, które one dostarczają. Na potrzeby studentów piszących prace dyplomowe oraz kursów zawierających korzystanie z programu Word (np. Podstawy Technik Komputerowych, Podstawy Technik Informatycznych) sporządzono w roku 2009 niniejszy poradnik. Składa się on z dwóch różnych elementów - tekstu w formacie .pdf i filmów. Przed istnieniem repozytorium filmy były udostępniane na plaftormie e-learningowej. W pliku tekstowym o nazwie "Wybrane aspekty formatowania pracy dyplomowej" pokazano przykłady różnych prac i omówiono zagadnienia takie jak układ strony, formatowanie tytułów rozdziałów, tworzenie spisu treści, wstawianie i podpisywanie rysunków i tabel, tworzenie przypisów. Filmy zapisane w formacie .mp4 pokazują, jak wykonać wybrane czynności w edytorze Word 2007. (Filmy nagrano w programie Camtasia na licencji będącej własnością zaprzyjaźnionej szkoły wyższej).