Książki / rozdziały (Inst. PiZ)
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj Książki / rozdziały (Inst. PiZ) wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 326
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Edukacja – inwestycja w przyszłość(Grupa Windsor, 1995) Pawłowski, KrzysztofPozycja Bankovskiy marketing : organizatsiya protsessov investirovaniya : monografiya(Natsional'naya Akademiya Nauk Ukrainy. Institut Ekonomiko-Pravovykh Issledovaniy Nan Ukrainy, 1997) Britchenko, IhorW monografii analizuje się teoretyczne i metodyczne podstawy organizacji marketingu bankowego i procesów inwestowania na jej podstawie. Teoretyczna część jest prezentowana przez uzasadnienie teoretycznych podejść do analizy prawidłowości kształtowania marketingu bankowego, opracowaniem jego narzędziowego i pojęciowego aparatu. Praktyczna część jest oparta na metodykach doskonalenia inwestowania zasobów, struktur zarządzania bankami i stosowaniem w nich metod marketingu bankowego. Wyciąga się wnioski i proponuje się mechanizm organizacji przeszkolenia systemu kadrowego i podwyższenia kwalifikacji pracowników banków.Pozycja Kształcenie menedżerów przyszłości dla dużych przedsiębiorstw(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, 1998) Pawłowski, KrzysztofPozycja Sistiemnostʹ bankowskogo dieła i riealnyj kapitał(IEPI NAN Ukrainy, 1998) Britchenko, I.G.Książka analizuje bieżące problemy podejścia systemowego do działalności bankowej, do jej metodologii, a także podstawowe narzędzia nauki o bankach i funkcjonujących praktyk, w szczególności rozważa istotę zarządzania, ich klasyfikacja opiera się na kategoriach obiektywnych stosunków organizacyjnych i kierowniczych, w wyniku koncepcji rozwoju zarządzania strategicznego. То рozwoliło systemowo zbadać możliwości własności kapitału inwestycyjnego jako jego najważniejszej cechy, wyceny nieruchomości w skutecznych działaniach banków. Dla badaczy i praktyków pracujących w systemie biznesowym, jak również dla nauczycieli i studentów uczelni i kierunków ekonomicznych.Pozycja Navigating through the mountains(Leon Koźmiński Academy of Entrepreneurship and Management, 1999) Pawłowski, KrzysztofPozycja Higher non-state education in Poland after 1990(Uniwersytet Śląski, 2000) Pawłowski, KrzysztofPozycja Współpraca między uczelniami i otoczeniem biznesu jako warunek pomnażania kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej FORUM, 2000) Pawłowski, KrzysztofPozycja The view from the mountains: a global approach to achieving excelence in higher education(Academy of Entrepreneurship and Management, 2001) Pawłowski, KrzysztofPozycja Organizacyja uprawlenija bankowskim rynkowiedienijem (tieorija, mietodołogija, mietodika)(ІIEPD NAN Ukraїni, 2001) Britchenko, I.G.Monografia zawiera teoretyczne i metodologiczne podstawy zarządzania kontami bankowymi i stanowiska metodyczne na temat tworzenia i wykorzystywania systemów komunikacyjnych i zarządzania marketingowego w branży bankowej. Książka nadaje się do samodzielnej nauki dla prowadzących szkolenia grupowe i magistrów ekonomii.Pozycja Wyzwania stojące przed niepaństwowym szkolnictwem wyższym do 2012 r. – jakość oferty, kadra i bon edukacyjny(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, 2002) Pawłowski, KrzysztofPozycja Doświadczenia procesów akredytacyjnych WSB-NLU(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2002) Pawłowski, KrzysztofPozycja The fast track of Polish Education since 1989(Consortium for Enhancement of Ukrainian Management Education, 2002) Pawlowski, KrzysztofPozycja Sądecczyzna – ziemia ludzi przedsiębiorczych(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, 2002) Pawłowski, KrzysztofPozycja Uczelnia w małym mieście i jej otoczenie - przykład sądecki(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2003) Pawłowski, KrzysztofPozycja Przywództwo w okresie zmian(Księgarnia Św. Jacka, 2003) Pawłowski, KrzysztofPozycja Wpływ rozwiązań ustawowych na jakość szkolnictwa wyższego – analiza przypadków : nadesłane komunikaty(Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Instytut Społeczeństwa Wiedzy, 2004) Pawłowski, KrzysztofPozycja Relacje szkoła wyższa-media a kształtowanie pozytywnego wizerunku uczelni(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2004) Pawłowski, KrzysztofPozycja From impossible to implementable..., not at low personal cost, however...(Leon Koźmiński Academy of Entrepreneurship and Management, 2004) Pawłowski, KrzysztofPozycja Przyszłość polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście wyzwań postawionych przed uczelniami europejskimi przez Komisję Europejską : nadesłane komunikaty(Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 2004) Pawłowski, KrzysztofPozycja Inwentyka czyli kreatywność w biznesie : wybrane zagadnienia(Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2004) Ujwary-Gil, AnnaKsiążka składa się z dwóch części. W pierwszej mieszczą się rozważania teoretyczne z obszaru edukacji menedżerskiej i próby odpowiedzi na pytanie, jak kształcić studentów - przyszłych menedżerów, przywódców, pracowników dowolnej firmy, aby byli otwarci na nowe możliwości, swobodnie poszukiwali pomysłów, tworzyli koncepcje innowacyjnych produktów czy usług w oparciu o istniejące metody, techniki heurystyczne oraz różne zabiegi inwentyczne (Rozdziały 1 i 2). W Rozdziale 3 zawarłam rozważania na temat, jak powstaje nowa wiedza i innowacje w organizacyjnych warunkach. Obszar tematyczny pierwszej części tej książki opiera się w głównej mierze na zdolnościach twórczych w rozumieniu E. Nęcka, a więc: dokonywaniu skojarzeń, transformowaniu, myśleniu przez analogie i myśleniu metaforycznym, które omawiam w kolejnych rozdziałach. I tak dokonywanie skojarzeń (Rozdział 4 i 5) z powodzeniem można wykorzystać w reklamie i poszukiwaniu pomysłów na innowacje produktowe z wykorzystaniem umiejętności tworzenia tzw. odległych skojarzeń (bisocjacji i trysocjacji). Transformowanie (Rozdział 6) przedstawiam w kontekście tworzenia nowych, udoskonalonych produktów oraz koncepcji wyróżniających się na rynku usług. Z kolei przedmiotem rozważań Rozdziału 7 jest myślenie przez analogie, które możemy wykorzystywać w rozwiązywaniu trudnych dla nas problemów oraz tworzenie metafor (myślenie metaforyczne) i ich wykorzystanie w reklamie prasowej. Natomiast druga część w całości poświecona jest nieograniczonej pomysłowości i wyobraźni studentów, o czym co roku mam przyjemność się przekonać. W efekcie w tej części znalazły się prace studentów, które mam nadzieję zainteresują czytelnika. Część praktyczna oparta jest na zagadnieniach poruszanych w części teoretycznej (prócz sonetów, które są integralną częścią wykładów z Inwentyki oraz autorskim pomysłem dr Michała Jasieńskiego). W pracy poruszam zarówno kwestie myślenia twórczego, jak i myślenia krytycznego, które wzajemnie się uzupełniają. Zwracam również uwagę, iż pomysł czy koncepcja nie wystarczy, dodatkowo należy nabyć umiejętność oceny wytworzonych pomysłów pod względem realności, racjonalności czy samej innowacyjności ewentualnej konstrukcji danego produktu (usługi). Uważam, iż dobrą formą rozwijania myślenia krytycznego jest próba dokonywania przez studentów samoanalizy oraz oceny retrospektywnej wytworzonych przez nich pomysłów. Książka przeznaczona jest dla studentów studiów ekonomicznych, kadry dydaktycznej, jak również dla pracowników i menedżerów dowolnych przedsiębiorstw, którzy pragną zapoznać się z istotą i znaczeniem kształcenia dla innowacyjności potencjalnych pracowników dowolnego przedsiębiorstwa, ze sposobami tworzenia pomysłów na dowolny produkt, usługę bądź udoskonalenia już istniejących. Warto sięgnąć po tę pozycję, w której czytelnik znajdzie wiele praktycznych przykładów z obszaru tworzenia koncepcji innowacyjnych produktów oraz usług.