Centrum Innowatyki / Center for Innovation
Stały URI zbioru
Przeglądaj
Przeglądaj Centrum Innowatyki / Center for Innovation wg Temat "entrepreneurship"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Citation analysis as a practical tool for managers and entrepreneurs: selected scientometric concepts relevant for business model improvement(2013) Jasieński, MichałEntrepreneurs often face the challenge of hiring academic researchers who could provide know-how or serve as potential business partners, collaborators or expert consultants. Since hiring experts may be costly, it is essential that only the best specialists be used. I describe some quantitative scientometric tools (such as h-index and gindex) aimed at evaluating academic quality of institutions or of individual researchers. Such tools provide information that is easily accessible, comprehensible and merit-based, although they must be used with caution, since disciplines differ in the absolute values of indexes. I show how to use scientometrics in a comparative manner to document low output and poor quality of the publications of Polish academic authors in the area of business and management. I also argue that some governmental procedures for rewarding academic excellence are not effective because they reduce incentives for publishing academic papers in English.Pozycja Czy kooperacja sprzyja innowacyjności?(2012) Jasieński, MichałCelem przeglądu jest odpowiedź na pytanie czy istnieje związek pomiędzy kooperacją, zaufaniem lub pomocą wzajemną (kultywowaną pomiędzy firmami lub instytucjami, a nie pracownikami wewnątrz firmy), a poziomem innowacyjności firm będących uczestnikami kooperacji. Wykazano, że innowacyjność firm często wzrasta pod wpływem kooperacji z innymi firmami albo jednostkami badawczymi, ale raczej nie z agencjami rządowymi. Duże znaczenie dla innowacyjności ma także kooperacja pionowa firmy (np. z dostawcami i klientami).