Centrum Innowatyki / Center for Innovation
Stały URI zbioru
Przeglądaj
Przeglądaj Centrum Innowatyki / Center for Innovation wg Temat "heuristic methods"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Business models rethought: applying the heuristic methods of Altshuller and Osborn to improve an organization's fitness in a variable environment(Wydawnictwo Studio Emka, 2014) Jasieński, Michał; Rzeźnik, MagdalenaBusiness model (BM) is a universally applicable framework for analyzing an organization’s entire spectrum of activities, from cost structure, revenue streams, to human resources and organizational culture, client networks, collaborators and the essence of what the organization offers, i.e. the customer value proposition. To facilitate an efficient process of re-inventing or re-conceptualizing the BM, we have applied two heuristic tools: Altshuller’s 40 inventive principles and Osborn’s seven SCAMPER questions, which were developed initially for applications in engineering and marketing, respectively. We show examples of how each module of a BM can be modified in a creative and, sometimes, counterintuitive way, thus leading to the improvement of the organization’s functioning in an uncertain and fluctuating business environment.Pozycja Edukacja menedżerów w Polsce: więcej heurystyki i jakości(Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2012) Jasieński, MichałEdukacja menedżerów w nowej, „sieciowej“, rzeczywistości ekonomicznej świata wymaga położenia nacisku na miękkie umiejętności budowania kapitału społecznego oraz stosowania metod heurystycznych dla rozwiązywania problemów. Pojawia się konieczność pokonania oporu przed innowacyjnością, poprzez budowanie nieformalnej kultury organizacyjnej, która pomoże rozkwitnąć kooperacji oraz kreatywności.Pozycja Understanding and innovating business models: some basic methodological issues(Oficyna Wydaw. PTZP, 2013) Jasieński, Michał; Rzeźnik, Magdalena; Candi, M.We discuss basic components of the business model concept, with particular emphasis on rigorous and preferably quantitative methods of analysis of business models. We focus on factors which influence the process of developing customer value proposition - a crucial part of any business model. We also present an international collaborative project aimed at developing methods of making existing business models of SMEs more innovative.